vrijdag 26 april 2019

Kijktip : Avengers - Endgame


Een dag na het verschijnen van Avengers : endgame zat ik in de cinema (sinds ik elke woensdag tot 20.00u moet werken is het gedaan met naar de cinema gaan op de eerste dag van verschijnen). Deze keer niet in Cinema Albert want die werd helemaal ingepalmd door de Ladies night, maar in Aalst. Van een slechte timing gesproken daar in Dendermonde...


En geen paniek, ik ga niet spoileren over wat er in de film zelf gebeurt, ik ga gewoon wat indrukken van de film weergeven.

Eerst en vooral: hij duurt drie uur. En dat voelt ook echt aan als drie uur... Ze hadden gerust een paar dingen kunnen laten vallen zodat er meer vaart in het verhaal zat en dan zaten we ook niet drie uur in een cinemazetel. Van dit laatste gesproken: ze vonden het in Aalst ook nog nodig om middenin een pauze te geven! Ik zat dus pas na middernacht in mijn bed.

Ten tweede - en dat ligt misschien gewoon aan mijn eigen verwachtingen - werd Captain Marvel niet genoeg in de film gebruikt naar mijn zin. Ik had gedacht dat ze toch een meer prominente rol zou gekregen hebben, maar natuurlijk  was dit uiteindelijk de film die rond de originele zes Avengers zou draaien en dat had ik mogen weten.

Ten derde: ik had niet meteen een waw-gevoel toen de film gedaan was. Er gebeurde genoeg om mij te blijven boeien en soms zat ik met een domme grijns op mijn gezicht, maar het was naar mijn aanvoelen niet genoeg. Er zat zoveel meer in.

Gelukkig waren die grijnsmomenten er wél. Ik was ook een paar keer oprecht verrast en een bepaalde scène werd bijna - bijna - op een dikke vette Yes! van mijn kant onthaald. Diezelfde scène zal de oerconservatieve fanboys waarschijnlijk compleet op de zenuwen werken. Och ja.

Al bij al ben ik toch blij dat ik hem gezien heb, zo kan ik mij terug op het net begeven zonder angst voor spoilers - ik kan ze zelf maken nu. En is er een einde gekomen aan die tien jaar lange verwachting die werd gecreëerd.

Aanrader? Enkel voor mensen die het MCU volgen, want wie dit als beginpunt ziet, weet niet waar haar/zijn hoofd staat en dan loop je gillend weg waarschijnlijk.

En ja, je moet gaan kijken, enkel en alleen al om er over mee te kunnen praten.

De nietszeggende trailer:



1 opmerking: