zaterdag 8 juli 2023

Kijktips week 8/7-14/7

Kijkproject van de afgelopen dagen en voor dit lange weekend (yep 11 juli is een feestdag en we maken wonder boven wonder eens de brug op het werk. Mag ik ook iets hebben?) is het vierde seizoen van Stargate: Atlantis.

Doordat ze na seizoen 3 gestopt zijn op tv, moest ik mijn heil in de bib zoeken met de dvd-boxen. En 't gaat lukken hoor want ik heb al 13 van de 20 afleveringen gezien...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 8/7:
Coco (VTM 15.55u) - één van de betere films die de laatste jaren door Disney gemaakt werden. Wel jammer van de Vlaamse versie.

Hotel Mumbai (Play6 20.20u) - historische film over een gijzeling in een hotel in Mumbai.
Annie (VTM3 20.35u) - nee, niet de charmante film uit 1982 maar de (waarom toch?) remake uit 2014.
Het varken van Madonna (VRT1 22.25u) - Vlaamse film waarin Kevin Janssens een varkensrobot moet zien te verkopen aan varkensboeren in West-Vlaanderen. Nog niet gezien maar ik voel ook niet meteen de drang...
Innocent (Canvas 20.40u) - zoveelste Britse thrillerminiserie. Twee afleveringen na elkaar.
Shaun of the dead (Canvas 22.15u) - hilarische zombiekomedie, deel 1 van de Cornettotrilogie. Kijken!

Contagion (Play6 22.30u) - herhaling van vorige week.
Hellboy (VTM3 22.45u) - derde Hellboyfilm en in feite een reboot. De eerste films waren beter.
The farewell (NPO2 23.44u) - tragikomedie waarin regisseur Lulu Wang (niet de schrijfster!) het verhaal van de ziekte van haar grootmoeder en hoe de familie daar op reageerde vertelt. Aanrader.

Zondag 9/7:
King Kong (VTM2 20.20u) - de versie van 2005 van de hand van Peter Jackson. Is nog ok te noemen.
East New York (Play5 20.25u) - nieuwe Amerikaanse politieserie. 3 afleveringen na elkaar.
Bandidas (VTM3 20.30u) - Penélope Cruz en Salma Hayek als twee vrouwen die wraak nemen op de man die hun land afpakte. Western maar met 2 dames, dat wil ik wel een kans geven...

For a few dollars more (Canvas 21.35u) - western van Sergio Leone met Clint Eastwood in de hoofdrol. Ook een western dus, maar hier is heel wat terughoudendheid bij mij...

Dief! (VTM 21.40u) - Vlaamse film waarin Axel Daeseleire gestalte geeft aan één van de meest kleurrijke figuren uit de Vlaamse misdaadwereld. Spreekt mij dus totaal niet aan.

Maandag 10/7:
The fugitive (Play5 20.35u) - Harrison Ford op de vlucht voor Tommy Lee Jones en zijn legertje agenten. Best spannend.
Incendies (Canvas 22.20u) - oorlogsdrama van Denis Villeneuve en een film die binnenkomt. Aanrader van de week!

Dinsdag 11/7:
Footloose (VTM2 20.30u) - muziek- en dansfilm uit de eighties waarin Kevin Bacon een heel dorp aan het dansen krijgt.
Vlaanderen feest (VRT1 21.00u) - Vlaamse feestdag vandaag dus moeten we blootgesteld worden aan een troep Vlaamse artiesten op de Grote Markt in Antwerpen. Ik ga niet kijken.
Abre los ojos (Canvas 21.55u) - de film waar Vanilla Sky met Tom Cruise een remake van was. Bekijk gewoon het origineel, 't is ook met Penélope Cruz.

Woensdag 12/7:
Hannah and her sisters (Canvas 22.15u) - bekroond drama van Woody Allen over 3 zussen en de mannen in hun leven. Carrie Fisher speelt er ook in mee, meteen al een reden om te kijken.

Donderdag 13/7:
21 bridges (Play5 20.35u) - actiethriller die vooral bekend is omdat het een van de laatste films met Chadwick Boseman was. Voor de rest niet veel speciaals.
Tokyo story (Canvas 22.15u) - Japanse klassieker die ik al heel lang wil zien. Als ze deze om de één of andere reden skippen bij Canvas, ontplof ik gewoon.

Vrijdag 14/7:
Joker (Play4 20.35u) - Joaquin Phoenix geeft de gekte van Batmans Joker op verontrustende wijze schitterend weer. Maar ik zit niet te wachten op dat vervolg dat er aankomt en dat hij beloofde nooit te zullen maken.

Riders of justice (Canvas 21.20u) - actiekomedie van Anders Thomas Jensen met nog maar eens Mads Mikkelsen in de hoofdrol. Zit ook op Prime, dus ik ga dat op een ander moment bekijken.

The birdcage (VRT1 22.40u) - Amerikaanse remake van het Franse La cage aux folles, nu met Robin Williams en Nathan Lane als koppel die zich als hetero moeten voordoen voor de ouders van hun toekomstige schoondochter.
Endeavour Morse (NPO2 22.58u) - negende seizoen al van deze prequel op Inspector Morse. Ik heb er nog niets van gezien.
Grace (NPO2 22.59u) - tweede seizoen van deze Britse misdaadserie. Ook hier nog niets van gezien.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten