zaterdag 15 juli 2023

Kijktips week 15/7-21/7

Dinsdag is het zo ver want ik heb een ticket voor de avant-première van een van dé films van deze zomer: Barbie.

Toegegeven, toen ik de eerste beelden van deze film zag, had ik echt een heel groot "nee"-gevoel, maar hoe meer ik erover lees en trailers ervan zie, hoe meer ik de film wil zien - ja, ook mét Ryan "the robot" Gosling als Ken.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 15/7:
Zomerhit (VRT1 20.45u) - we gaan weer 6 weken lang dezelfde artiesten en zangers te horen krijgen op zoek naar dé zomerhit van 2023. Siska Schoeters (mèh) en Niels Destadsbader (dubbel mèh) presenteren.
Happy Valley (NPO2 22.07u) - derde seizoen van deze Britse dramaserie. Twee afleveringen na elkaar.

Blackkklansman (Canvas 22.10u) - waargebeurd verhaal over een zwarte jongeman (John David Washington - zoon van) die infiltreert bij de KKK.

Twister (VTM 22.50u) - rampenfilm waarbij we een aantal "stormchasers" volgen. Meuuuuuh.

Zondag 16/7:
Blade Runner 2049 (VTM3 20.30u) - best ok maar eigenlijk onnodige vervolg van Denis Villeneuve op Blade Runner. En met Ryan "the robot" Gosling als juist dat.
Two mules for sister Sara (VTM4 20.35u) - western die ik nog te pruimen (en zelfs grappig) vond, vooral omdat den Clint hier op zijn doos krijgt van Shirley MacLaine.

Tous les matins du monde (Canvas 22.05u) - historische Franse film met o.a. Gérard Depardieu over een meester-violist.

De zevende hemel (VTM 22.15u) - romantische komedie waarin Urbanus probeert om Renée Soutendijk te versieren.
Joker (Play6 23.45u) - herhaling van vorige week.

Maandag 17/7:
De Kemping (VRT1 21.00u) - herhaling van het tweede seizoen van deze human interest. 'k Heb er de vorige keer ook niet meer naar gekeken wegens "al gezien in het eerste seizoen".
El reino (Canvas 22.10u) - Spaanse thriller over corrupte politici. Nul interesse hiervoor.

Dinsdag 18/7:
Brabançonne (Play7 20.35u) - Vlaamse muzikale film die echt compleet te mijden is. Wat was dat zeg...
The big chill (Canvas 22.15u) - één van de films die ze vorig jaar overgeslagen hebben bij Cinema Canvas omdat er weer maar eens iemand gestorven was waar ze per sé een special over wilden uitzenden. Duimen dat iedereen blijft leven deze week...

Woensdag 19/7:
Mon oncle (Canvas 21.55u) - Jacques Tati wordt beschouwd als een comedygrootheid. Ik ben het daar - natuurlijk - niet mee eens. Nul spontaneïteit, veel te doordachte grappen... en dan ben je me kwijt. Maar misschien dat ik deze toch eventjes een kans ga geven, 'k heb hem nog niet gezien.

Donderdag 20/7:
Kramer vs. Kramer (Canvas 22.05u) - rechtbankdrama waarin Meryl Streep en Dustin Hoffman strijden om het hoederecht van hun zoontje.

Vrijdag 21/7:
Girl (Canvas 20.55u) - eersteling van regisseur Lucas Dhont die internationaal bejubeld werd. Victor Polster schittert als transgender meisje Lara dat ballerina wil worden.

Spektakel 21 juli 2023: happy Belgium (VRT1, Play4, La Une 21.00u) - nationale feestdag en de koning zit 10 jaar op de troon, dat moet gevierd worden. Concert in het Jubelpark in Brussel. Ik ga denk ik niet kijken naar de Vlaamse presentatoren die schabouwelijk Frans proberen te praten en die uit Brussel/Wallonië die weigeren een Vlaams woord te uiten...
Monos (NPO2 23.52u) - Colombiaanse film over een groep tienerguerrillero's die een dokter gijzelen.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten