vrijdag 21 juli 2023

Kijktips week 22/7-28/7

Klein freakoutje toen ik op Play5 reclame zag voor de serie My life is murder die daar op 25/7 begint.

Waarom? 't Is met Lucy Lawless en ik had nooit gedacht dat ze deze Australische serie hier ooit gingen uitzenden...
Gaat dit goed zijn? Waarschijnlijk niet. Maar ga ik het fantastisch vinden? Meer dan waarschijnlijk wel 😁

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 22/7:
Vigil (Canvas 20.35u) - herhaling van deze prima Britse thrillerserie die zich op een duikboot afspeelt. Twee afleveringen na elkaar.

Deadpool (VTM3 20.35u) - heerlijke actiekomedie waarin Ryan Reynolds (de juiste Ryan) de nogal grofgebekte held speelt.

Six days seven nights (VTM 22.10u) - onnozele romantische komedie waarin Harrison Ford de love interest speelt van de tragisch aan haar einde gekomen Anne Heche.

Les misérables (NPO3 22.10u) - Frans drama over politie- en bendegeweld in een Parijse buitenwijk.

Gone baby gone (Canvas 22.35u) - misdaaddrama van Ben Affleck met zijn broer Casey in de hoofdrol. Deze speelt een privédetective die op zoek gaat naar een verdwenen meisje.

Welcome to Chechnya (NPO2 00.11u) - bekroonde docu over hoe holebi's behandeld worden in Tsjetsjenië. Je wordt er stil van.

Zondag 23/7:
Lawrence of Arabia (VTM4 20.35u) - tja, daar gaan we dus niet naar kijken.
Minari (Canvas 22.00u) - Oscargenomineerde film over een Koreaans gezin dat een boerderij in Amerika wil starten. Youn Yuh-jung won de Oscar voor beste vrouwelijke bijrol en je kan niet anders dan dit omaatje in je hart sluiten.

She good fighter (VTM 22.15u) - compleet onnozele Vlaamse film die je toch 1 keer in je leven moet gezien hebben.
The white balloon (NPO2 23.28u) - film n.a.v. het programma Zomergasten. Klassieker van de Iraanse film - die ik dus nog niet gezien heb.

Maandag 24/7:
The silence of the lambs (Play5 20.35u) - ik zeg het iedere keer maar ik moet hier echt nog eens naar kijken (en nu heb ik 'm op Bluray).

Highlander (VTM4 20.35u) - there can be only one...
Profumo di donna (Canvas 22.10u) - Italiaanse film die een remake kreeg met Al Pacino als blinde kolonel die van het leven leert genieten. Deze zal wel over hetzelfde gaan.

Dinsdag 25/7:
My life is murder (Play5 20.35u) - Australische detectiveserie met Lucy Lawless in de hoofdrol. Drie afleveringen na elkaar.

Corpus Christi (Canvas 22.05u) - Poolse film over een delinquent die doet alsof hij een priester is. Kan niet goed komen...

Woensdag 26/7:
Walker (Play5 20.35u) - reboot van Walker, Texas ranger, ondertussen al aan drie seizoenen toe, hier het eerste. Drie afleveringen na elkaar.
The wicker man (Canvas 21.55u) - klassieker in het horrorgenre. Al gezien maar ik wil er nog eens naar kijken.

Donderdag 27/7:
R.I.P.D. (VTM3 20.35u) - totaal geflopte comicbookverfilming. 't Is dan ook nogal een slechte film...
Große Freiheit (Canvas 22.05u) - bekroonde Duitse film over een man die herhaaldelijk de gevangenis in moet omdat hij homo is en dat na WOII niet mag in Duitsland.

Law & order: special victim's unit (Play5 22.35u) - twintigste seizoen al van deze Amerikaanse politiereeks. Ik heb het 23e al gezien op dvd...

Vrijdag 28/7:
Star Wars: episode IV - a new hope (VTM2 20.30u) - the film that started it all... Kijken als je dit nog niet gezien hebt (hoe zelfs???).

Tien om te zien (VTM 20.35u) - de zeedijk van Westende wordt terug ingepalmd door dit Vlaams muziekprogramma. Ga ik enkel bekijken als er echt, echt, echt niets anders te zien is...
The lord of the rings: the fellowship of the rings (Play4 20.35u) - eerste van de trilogie die we de komende weken ongetwijfeld volledig te zien zullen krijgen.
The meg (Play6 20.35u) - deze zomer komt The meg 2 in de zalen, tijd dus om deze eerste prehistorische haaienfilm nog eens te tonen.
Pallieter (VTM gold 20.35u) - klassieker in het Vlaamse boerendrama naar het boek van Felix Timmermans. Ik herinner me enkel nog dat hij zijn naam plast in de sneeuw.

The hours (Canvas 21.10u) - Nicole Kidman won een Oscar voor haar rol van Virginia Woolf (met een valse neus) in deze ensemblefilm. Kijken!

Anne+ (NPO3 23.00u) - film na de gelijknamige tv-serie die op Netflix te zien was. Anne is een zoekende lesbische twintiger en weet dus niet waar haar leven naartoe moet.
Awakenings (VRT1 23.35u) - waargebeurd drama met Robert de Niro en Robin Williams. Van de tranentrekkende variant.
Portrait de la jeune fille en feu (NPO2 23.50u) - mijn film van het jaar in 2019 en nog steeds een van mijn favorieten uit dat decennium. Aanrader van de week!

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten