zaterdag 18 februari 2023

Kijktips week 18/2-24/2

Gisteren ontdekte ik dat ze op VTM4 Stargate: Atlantis opnieuw uitzenden, de spin-off van Stargate die ik nooit helemaal gezien heb en waarin ik voor het eerst non-talent Jason Momoa aan het werk zag (echt, da's geen acteur, da's alleen een lijf).

Ze zaten al aan aflevering 13 maar gelukkig kan je de vorige nog inhalen op VTMGO - waar ik er al meteen 3 na elkaar bekeek. Heerlijke televisie.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 18/2:
De Vermeires (VTM 20.20u) - VTM moest ook zijn realityreeks hebben met BV's... Dus keken ze naar Jacques Vermeire en aanhang. Waarom toch?
The truth will out (Canvas 20.40u) - tweede seizoen van deze Zweedse serie. Ik heb het vorige niet gezien. Twee afleveringen na elkaar.
Dirty god (Canvas 22.10u) - drama over een vrouw die blijvend verminkt bleef na een gewelddadige relatie. Nu probeert ze verder te gaan met haar leven.

Donnie Darko (Play6 22.20u) - cultfilm met Jake Gyllenhaal die een gigantisch konijn als imaginair vriendje heeft.

Wonder (VTM 23.15u) - nog een film over iemand met een misvormd gezicht. Maar suikermierezoet deze keer (het boek waar het op gebaseerd is, was mij gewoon te slijmerig).
The favourite (VTM3 23.40u) - historische film over Queen Anne van Engeland, gespeeld door Olivia Coleman. Mijn favoriete film van 2018 en aanrader van de week!

Zondag 19/2:
Boer zkt vrouw: blind verliefd (VTM 19.55u) - nieuw seizoen van deze reality waar ik nog nooit naar gekeken heb.
British Academy Film Awards (BBC1 20.00u) - uitreiking van de BAFTA's - ik zeg nooit nee tegen een goeie awardceremony. 'k Moet wel nog wat films zien tegen dan...

Escape from New York (VTM4 20.35u) - eighties actiefilm die mij beter bevallen is dan ik had verwacht. Kleine aanrader zelfs.

Interview with the vampire (Play6 22.10u) - herhaling van vorige week. 

Maandag 20/2:
Lichtpuntjes tegen kanker (één 19.45u) - KOTK-special in 5 delen, gepresenteerd door Siska Schoeters. Ga ik niet naar kijken.
Bestemming X (VTM 20.35u) - hier slaan ze ons al weken mee om de oren en deze week zat er zelfs een postkaart in mijn bus (geld te veel, VTM?). 'k Zal eens kijken uit nieuwsgierigheid.
Rogue one: a Star Wars story (VTM4 20.35u) - herhaling van vorige week en zoals toen gezegd: volgens mij de beste Star Wars film van deze eeuw.

Woensdag 22/2:
And just like that... (Play5 20.35u) - vervolg op Sex and the city en 't is slecht... maar echt slecht. Twee afleveringen na elkaar.

Donderdag 23/2:
Arrival (VTM3 20.35u) - SF-film waarbij overal ter wereld ruimteschepen opduiken. Amy Adams moet contact proberen leggen. Schitterende film.

Vrijdag 24/2:
Miss Pettigrew lives for a day  (één 22.35u) - nog eens Amy Adams als de Hollywoodster waar Frances McDormand (Miss Pettigrew) als secretaresse komt werken. Maar ik wil eerst het boek lezen waar dit op gebaseerd is...

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten