dinsdag 2 maart 2021

Februari favorites

In februari ging ik gewoon door met waar ik in januari al mee bezig was: het vierde seizoen van Legends of Tomorrow werd in recordtempo herbekeken op Netflix en ik zag weer dat het goed was.

Kan iemand verliefd worden op een tv-serie? Ik blijkbaar wel...

Het derde seizoen van Wynonna Earp bleek op de Amerikaanse Netflix te staan en werd eveneens in recordtempo bekeken.

Deze westernhorrorserie is ook helemaal mijn ding: Wyatt Earp erfgenaam Wynonna moet demonen terug zien te krijgen naar de hel en tussendoor ook nog haar eigen leven op orde zien te krijgen. Niet alles lukt, maar da's ok.

Humor, horror en vrouwen in de hoofdrol, wat wil een mens (ik) nog meer? Niet veel precies.

Op dvd keek ik naar het eerste seizoen van de Canadese reeks Mary kills people.

Mary is spoedarts en helpt in haar vrije tijd mensen euthanasie te plegen, iets wat niet mag in Canada. In zes afleveringen volgen we haar doen en laten, want natuurlijk is er meer aan de hand dan Mary die enkel maar engel des doods speelt.

Er zijn nog 2 seizoenen van deze reeks en ik wil ze zeker zien.

Op 11 maart mocht ik terug deelnemen aan de visiedag van JEF, programmator van de betere jeugdfilm in Vlaanderen. Net zoals vorig jaar ging dit online door en ik kon genieten van 5 jeugdfilms.

Uitschieters daar waren L'aventure des Marguerite en Dating Amber.

Zoals ik al in mijn favorietenbericht van januari aangaf, wordt er om de 14 dagen een Cosy Reading Night georganiseerd. Of toch zo lang de lockdown in de UK voortduurt. Ook in februari kon ik dus 2 keer een hele avond lezen:

Op 12 februari bracht ik wat variatie in mijn leesmenu: beginnen deed ik met 15 pagina's uit het voor de leesgroep te lezen boek Vergeef ons. 15 pagina's? Jawel, ik hield het anders niet vol...

Daarna las ik het laatste album uit de Thorgalreeks - niet meteen het beste, maar ook niet het slechtste.

Ik sloot de avond af met Wat zou Martin doen?, een jongerenboek over zwart zijn in Amerika.

Weer een avond goed gespendeerd.

Op 26 februari dompelde ik mij helemaal onder in Het vijfde seizoen van N.K. Jemisin en ik zag dat het goed was.

Zaterdag 13 februari werd er terug online gequizd.
Bij de Quiz zonder grenzen werden we verdienstelijk 52ste op 98 ploegen met 78.61%, want hier geldt zoals altijd: heel Vlaanderen zit dan online en we kunnen niet opboksen tegen de beroepsquizzers die 98% of meer halen (ik twijfel trouwens heel hard aan het fair spelen van die ploegen...).

Anyway, het was een aangename quiz met heel wat aha-momentjes en ook heel wat wtf?-momenten. Zoals het moet zijn dus.

Het enige dat mij nu nog rest, is mijn book haul die echt heel braaf was want het was er maar eentje:

En een die ik al gelezen had want mijn favoriete boek van 2020 mocht gewoon niet in mijn boekenkast ontbreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten