maandag 1 maart 2021

Februari wrap up

In februari deed ik het lichtjes beter dan in januari aangezien ik 8 dingen gelezen kreeg: 4 boeken en 4 strips.

Dat er een kinderboek een een YA boek tussen zaten, is helemaal niet erg.

Naar het einde van de maand voelde ik wel heel goed dat het lezen steeds moeizamer ging en dat heeft mij doen besluiten om in maart eventjes een leespauze in te lassen. Dat wil echter niet zeggen dat ik niks meer ga lezen, het zullen alleen geen boeken zijn...

Maar ook dat zal voorbijgaan.

Moeizaam lezen wil wel niet zeggen dat ik geen goeie dingen gelezen heb want ik gaf 3 exemplaren vier sterren in februari en daar komt het volgende boek van de maand uit:

Spookpokken: de jacht op Morrigan Crow - Jessica Townsend

Deel 3 in deze kinderboekenreeks en terug een heel meeslepend deel. Morrigan gaat nu echt aan haar opleiding beginnen en wat ze allemaal te weten komt, doet meer dan eens de mond openvallen.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Het vijfde seizoen - N.K. Jemisin

Kreeg ik op de valreep uitgelezen op de laatste dag van februari en is een schitterend begin van een trilogie. Nu nog die twee andere gelezen krijgen (maar 't zal niet in maart zijn).

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Het jaar van de hamster - Niet Nu Laura

Uitgeverij Vrijdag, 2020
104 p.


Nog eentje dat ik er op de laatste dag van februari door gekregen heb.

Ik volg Niet Nu Laura op instagram, dus had al de meeste van deze stripjes zien passeren, maar het boek is ook een "feest" van herkenning voor het coronajaar 2020. 

Misschien wordt dit in de toekomst wel gebruikt om de tijdgeest van die periode te verduidelijken. Wie weet? Wie weet?

Ik besprak ook een driesterrenboek op mijn blog:

Wat zou Martin doen? - Nic Stone

Een jeugdboek dat dieper ingaat op het onrecht dat zwarte mensen in de VS wordt aangedaan.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Jammer genoeg had ik in februari ook een stinker van jewelste te pakken die beloond werd met 1 ster (omdat je op Goodreads geen nul kan geven):

Vergeef ons - A.M. Homes

Een boek dat gelezen werd voor de leesgroep, maar de bespreking zelf is pas op 11 maart. Dan zal ook mijn eigen bespreking op deze blog verschijnen want die werd namelijk al neergepend.

En het wordt niet mals want dit was *spoiler* pure haat...

Alles wat ik las in februari.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten