zaterdag 18 mei 2019

Kijktips week 18/05-24/05


Vorige week was de zin er niet om te bloggen, maar deze week zijn er weer kijktips. En wat voor kijktips.

Vanavond is het namelijk tijd voor de jaarlijkse hoogmis van de wansmaak: het Eurovisiesongfestival!!

Ik heb de afgelopen week de twee halve finales gezien en becommentarieerd op mijn facebookpagina (enkel voor de vriendjes) en jammer genoeg zijn er slechts 7 van de 20 liedjes die doorgingen waarvan ik dacht dat ze nog ça va waren... Dat belooft dus.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 18/05:
Django unchained (Q2 20.25u) - voor wie geen zin heeft in Eurosongkitsch is er ook nog dit meesterwerk van Quentin Tarantino.

Eurovisiesongfestival (één, NPO1, BBC1 21.00u) - ik switch meestal tussen één (HD) en BBC1 (voor de commentaren van Graham Norton), maar ik heb deze week ontdekt dat Jan Smit het ook niet slecht doet op NPO1 qua commentaar.

The lobster (NPO2 23.35u) - de eerste film van de hand van Yorgos Lanthimos die ik te zien kreeg, sindsdien onvoorwaardelijk fan van deze regisseur (The killing of a sacred deer en !! The favourite !!)

Zondag 19/05:
De hel van Tanger (CAZ 20.50u) - het waargebeurde verhaal van een buschauffeur die onterecht in een Marokkaanse cel wordt gegooid. Glansrol voor Filip Peeters en oprecht één van de betere Vlaamse films.

Gentleman Jack (BBC1 22.00u) - nieuwe achtdelige Britse reeks over Anne Lister die in de 19de eeuw als man wou leven en trouwen met een vrouw.

What we do in the shadows (BBC2 22.45u) - nieuwe komische serie, gebaseerd op de gelijknamige vampierenfilm - die fantastisch was. Twee afleveringen na elkaar.

Morgan (CAZ 22.50u) - redelijk voorspelbare sf-thriller over een geheim overheidsproject dat natuurlijk alleen maar fataal kan aflopen.

Dinsdag 21/05:
National treasure: book of secrets (Q2 20.35u) - al eindeloos herhaald op tv, maar ik blijf dit leuke Indiana Jonesachtige films vinden. Tweede film in rij.

Woensdag 22/05:
Alien (Q2 22.35u) - eersteling in de Alienfranchise en al dateert hij uit 1979, het is en blijft een sf-horrortopper!

Vrijdag 24/05:
I, Daniel Blake (Canvas 21.30u) - pakkend sociaal drama van de hand van Ken Loach. Maar het werd mij toch iets te sentimenteel naar het einde toe...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten