zondag 5 mei 2019

Free comic book day 2019


Gisteren was het weer tijd voor het jaarlijkse comicbookfeestje met gratis exemplaren: de Free Comic Book Day!


De tijd dat dit hier in Vlaanderen ook werd georganiseerd ligt al jaren achter ons, maar gelukkig doen een aantal comicverkopers bij ons aan de Amerikaanse versie mee.

Ik trok naar Gent, waar ze bij World's End Comics er een stripboekfeestje van maken. Op voorhand was ik natuurlijk al op de site van FCBD gaan kijken wat er juist in de aanbieding was, want bij WEC willen ze dat mensen zich beperken tot 5 gratis comics per persoon.

Mijn keuze:

Ik heb al van elke vorige editie een Doctor Who comic meegenomen, die mocht dus nu ook niet ontbreken, zeker omdat de nieuwe 13de Doctor op de cover staat.

De graphic novel My favorite thing is monsters intrigeert mij al lang, maar is mij wat prijzig. Vandaar dit voorsmaakje om te zien of het wel écht mijn ding is.

Als er iets van Buffy bij ligt, moet dat natuurlijk mee.

Lumberjanes nam ik mee omdat dat gewoon een leuke reeks is, zij het voor kinderen, maar volwassenen kunnen hier ook van genieten.

Grootste gok was de wat kleiner uitgevallen Catwoman, maar daar kon ik om duidelijke redenen niet echt aan weerstaan.

Wat heb ik moeten laten liggen? Een comic over Stranger things, dus Catwoman heeft grote schoenen te vullen...

En ik kocht ook een trade bij World's End omdat ik het maar netjes vind om die mensen ook iets te gunnen i.p.v. gewoon gratis boekjes mee te graaien:

Dat werd het 8ste volume van The wicked + the divine, een reeks die zo mooi getekend is dat ik soms niet weet hoe dat zelfs mogelijk is...

Speciaal voor May the 4th (want dat was het ook nog eens) lag er nog een gratis Star Wars comic aan de uitgang. Die ging mee de zak in.

En omdat ik toch in Gent was, heb ik ook nog 2 boeken gekocht bij Boekenvoordeel in de Lange Munt:

Alfie : kat over de drempel is een pure coverbuy, de kat lijkt heel hard op mijn Egon en hoewel het een verschrikkelijk slecht boek gaat zijn (denk ik toch), nam ik het mee.

Goede dochter van Karin Slaugter had ik vroeger al eens gekocht - en gelezen - maar jammer genoeg heb ik het boek weggedaan en nu is mijn collectie niet meer compleet. Nu dus niet meer.

Voor wie nu spijt heeft dat zij/hij de Free Comic Book Day gemist heeft: World's End Comics is vandaag ook open (tot 24.00u!) en ze doen gezellig voort met de FCBD.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten