zaterdag 4 mei 2019

Kijktips week 04/05-10/05


Gisterenavond werd ik tweemaal aangenaam verrast op Netflix: de achtste aflevering van The umbrella academy eindigde met de tonen van Mad about you van Hooverphonic en daarna bekeek ik de nieuw toegevoegde film Dumplin'.

Als er iets een aanrader mag zijn op dit platform, dan is het wel deze film. Ik zat denk ik de hele tijd met een grijns van jewelste te kijken. Gewoon zien!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 04/05:
Night at the museum (Q2 18.30u) - leuke familiefilm met Ben Stiller als een nachtwaker in een museum waar alles tot leven komt 's nachts.

Pirates of the Caribbean: on stranger tides (Q2 20.25u) - vierde Piratesfilm en 't is echt genoeg geweest.
The hunger games: mockingjay part 1 (Vier 20.25u) - eerste helft van het laatste hoofdstuk in deze film/romanserie. Het wordt er niet echt beter op.
Pretty woman (VTM 21.30u) - ultieme nineties feelgoodfilm. Wie dit nog niet gezien heeft, zat de laatste 30 jaar onder een steen...
Cast away (één 21.35u) - Tom Hanks kreeg zijn zoveelste oscarnominatie voor deze film. Hij zit vooral op Wilson te roepen.
Son of Saul (NPO2) - zag ik op het filmfestival jaren geleden. Het werd één van de minst graag bekeken films dat jaar voor mij.

Zondag 05/05:
Lockout (Q2 21.40u) - kreeg vreselijke reviews en wordt beschreven als "Escape from New York in space". Ik ben benieuwd.

The eagle huntress (Canvas 21.45u) - documentaire over een Mongools tienermeisje dat net als haar vader wil gaan jagen met een arend. Meisjes mogen dat niet...

Dinsdag 07/05:
The box (Q2 20.35u) - Cameron Diaz krijgt een doosje met een knop thuisgestuurd. Drukt ze die in, dan krijgt ze een miljoen dollar maar zal iemand sterven. Wat te doen?

Woensdag 08/05:
Clash of the Titans (Zes 20.35u) - compleet onnozele actiefilm die zich afspeelt in het Griekse godentijdperk.

Donderdag 09/05:
Ghostbusters (Q2 20.35u) - "ze" kunnen zeggen wat ze willen maar deze compleet vrouwelijke Ghostbusters kon bij mij op heel wat kijkplezier rekenen.

Practical magic (Vijf 20.35u) - Nicole Kidman en Sandra Bullock spelen een duo heksenzusters die niet verliefd mogen worden omdat dan die mannen zullen sterven. Romantische komedie, jawel.

Vrijdag 10/05:
Chocolat (Canvas 21.20u) - waargebeurd verhaal van een zwarte clown (Omar Sy) in de belle epoque tijd. Zelf nog niet gezien, maar ziet er veelbelovend uit.

Nothing to lose (VTM 23.30u) - wat ik mij hier vooral van herinner, is dat er in de cinemazaal iemand heel hard zat te lachen tijdens de film. Die heeft zich in elk geval meer geamuseerd dan ik destijds...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten