maandag 2 oktober 2017

September wrap up


Wanneer ik kijk naar hoeveel ik gelezen heb de afgelopen maand, zou ik kunnen concluderen dat het gene vetten was. Qua aantal kom ik uit op 9 items, zijnde 4 romans en 5 strips (één daarvan was redelijk lijvig te noemen).

Maar ik ben ook al een tijdje bezig in een klepper van een boek dat net meer dan 1000 bladzijden telt en daarin ben ik nu letterlijk halfweg. Ik heb dus wel wat meer verzet dan enkel die 9 stuks die ik op Goodreads kan tellen. Geen klagen met andere woorden.

Mijn boek van de maand (en wie hier meeleest kan het eigenlijk al raden):

My cousin Rachel - Daphne du Maurier

Bespreking vind je hier.

Dit boek kreeg van mij 4.5 sterren en ligt daarmee stevig aan kop om het beste boek van het jaar te worden. Daphne du Maurier is echt een master of suspense (dat Hitchcock zoveel van haar schrijfsels bewerkte is dan ook niet vreemd te noemen) en ik ga zeker nog werk van haar lezen.

Een boek dat vier sterren kreeg:

Under the udala trees - Chinelo Okparanta

Bespreking vind je hier.

Zelfs een driesterrenboek kreeg een bespreking:

Homegoing - Yaa gyasi

Bespreking vind je hier.

Twee strips kregen van mij vier sterren:

Sunstone: book one - Stjepan Sejic

Image comics, 2017
376 p.
Niet vertaald

Ik gaf al een minibespreking bij de haul van dit boek en ik kon niet meer dan juist zijn.

In Sunstone volgen we de ontwikkeling van de liefdesrelatie tussen Lisa en Ally, diep geworteld in het BDSM-gegeven. Ally is een pure domina en Lisa is de gewillige sub. Aanvankelijk ontmoeten ze elkaar om aan deze neigingen toe te geven, maar geleidelijk aan worden ze ook verliefd op elkaar.

En nee, dit is geen vies seksboekje, maar een mooie liefdeshistorie, met ups en downs en wat schaamtelijke toestanden on the side. Dat het daarnaast ook prachtig getekend is, kan ik enkel een bonus noemen.

In december komt Book 2 uit en dat is al voorbesteld (of wat dacht je?).

Paper girls, vol. 3 - Brian K. Vaughan, Cliff Chiang

Image comics, 2017
128 p.
Niet vertaald

Deze comic wordt steeds vreemder en vreemder. De vriendinnen bevinden zich in dit volume in de oertijd en moeten daar zien weg te geraken, maar er liggen vreemde krachten op de loer.

Ik weet nog steeds niet waar het verhaal naartoe wil, maar het blijft gewoon boeiend. Jammer genoeg is het wachten tot april volgend jaar op volume 4...

De rest van de strips en het kinderboek kregen van mij drie sterren, maar enkelen werden nog op Goodreads besproken:

Amarelle (De Orde van de Drakenridders, 17) - Ange en Vax
Arsalam (De Orde van de Drakenridders, 18) - Ange en Vax

Dit tweeluik werd als volgt beoordeeld:

Amarelle:
Dit moet zowat het lelijkst getekende album van de reeks zijn en dat wil wat zeggen...

Tekenaar Vax nam ook al een vorig album voor zijn rekening, maar hier is het echt de hel. Gezichten zonder uitdrukking, een personage dat in de ene prent volwassen lijkt en in de andere een ventje van 12... Rommelig, niet meer of minder.

Gelukkig kon het verhaal nog een beetje boeien.


Arsalam:
Nog steeds pokkelelijk getekend, maar het verhaal maakte hier veel goed.


Alles wat ik las in september.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten