zaterdag 11 juni 2022

Kijktips week 11/6-17/6

Nu er op de zenders weinig soeps te zien valt, zijn de streamingdiensten er gelukkig om ons met nieuwe series en seizoenen om de oren te slaan. Disney+ en Prime zijn daarnaast ook zo slim om slechts elke week een nieuwe aflevering te plaatsen zodat je wel bij hen moet blijven.

Waar kijk ik momenteel naar? Obi-Wan Kenobi (al vermeld in een vorig bericht), The Orville: new horizons (het langverwachte derde seizoen!) en Ms. Marvel op Disney+ en The boys (eveneens het derde seizoen) op Prime. Ik ben weer goed voor een tijdje.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 11/6:
The devil wears Prada (VTM3 20.25u) - Meryl Streep schittert als de botte Miranda Priestley. 
Greenland (Play4 20.35u) - één van de weinige films die zomer 2020 in de cinema's verscheen. Nogal een B-rampenfilm, maar wel een goeie.

Game night (Play5 20.35u) - leuke actiekomedie waarin een koppel dat graag spelletjesavonden organiseert in een spel terecht komt waar ze niet om gevraagd hebben.

Le fils de Jean (Canvas 22.20u) - een jongeman die nooit zijn vader gekend heeft, verneemt dat deze gestorven is en hem iets nalaat. Hij vertrekt om zijn verwanten te leren kennen. Klinkt interessant.

Bridget Jones's diary (VTM3 22.30u) - verfilming van het gelijknamige boek. Ik blijf er bij: je suis Bridget.
The mummy returns (VTM 23.10u) - tweede Mummyfilm met Brendan Fraser en Rachel Weisz. Zag ik 2x in de cinema, zegt dus genoeg.
Deadwater Fell (één 00.00u) - herhaling van deze Britse minireeks met David Tennant over een brand die een schok door een hele dorpsgemeenschap jaagt.

Zondag 12/6:
Jurassic World: Dominion greatest moments (VTM3 20.30u) - maandag ga ik kijken, dus ik houd deze special even tot na het zien van de film.
Indiana Jones and the temple of doom (Play4 19.55u) - we zijn dus weer vertrokken voor een rondje Indy. Tweede film in de rij.
All-in (Canvas 22.05u) - Belgische documentaire over werknemers in een all-inclusive hotel in Turkije. Werd ook op het filmfestival getoond vorig jaar, maar zag ik toen niet. Herkansing dus.

Deadwater Fell (NPO2 23.18u) - herhaling van deze Britse minireeks met David Tennant over een brand die een schok door een hele dorpsgemeenschap jaagt. (Ze kijken weer bij elkaar af, VRT en NPO)

Dinsdag 14/6:
The talented mr. Ripley (VTM3 20.35u) - geslaagde verfilming van de thriller van Patricia Highsmith.

About time (VTM3 23.00u) - romantische film over een man die door de tijd kan reizen. Heeft me altijd al geïntrigeerd, maar nog nooit gezien.

Woensdag 15/6:
Basic instinct: seks, spanning en Stone (NPO2 23.11u) - documentaire over het maken van Basic instinct. Ik ga wel eerst nog eens naar de film kijken...

Conversations with friends (BBC1 23.40u) - voor de liefhebbers van Sally Rooney (niet ik): de serie naar het gelijknamige boek. Drie afleveringen na elkaar. Ik ga niet kijken.

Vrijdag 17/6:
The Pembrokeshire murders (één 20.35u) - Britse misdaadserie in 2 delen over een echte seriemoordenaar in Wales. Zal ik misschien eens proberen.
Julieta (Canvas 21.20u) - Almodóvarfilm die ik pas vorig jaar gezien heb, maar waar ik mij echt niks meer van herinner...
Pitch perfect (VTM 21.45u) - leuke muzikale komedie. Of dat vind ik toch.
Highlander (één 22.20u) - There can be only one.

Bad boys (VTM2 22.45u) - de originele film en een goeie, in tegenstelling tot Bad boys for life die ik al na 15 minuten afgezet heb...
De geniale vriendin: wie vlucht en wie blijft (NPO2 23.08) - derde seizoen van deze Italiaanse serie gebaseerd op de boeken van Elena Ferrante. Werd al op Canvas uitgezonden.
The party (NPO2 23.59u) - Nee. Gewoon nee.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten