woensdag 1 september 2021

Augustus wrap up

Augustus is ondertussen verleden tijd, wat ook wil zeggen dat Stephen King Reading Month tot een einde is gekomen en ik las dit jaar 3.5 boeken van de meester uit:

In totaal las ik 1516 pagina's, wat een dikke 300 pagina's minder is dan vorig jaar, maar we moeten het er maar mee doen.

En dat komt allemaal door dat verdomde derde deel uit de Donkere toren serie...

Mijn boek van de maand wordt datgene dat ik de meeste sterren (vier) gaf en dat was:

Billy Summers - Stephen King

Het laatst verschenen boek (vers van de pers zelfs, het verscheen op 3 augustus) en het derde boek dat ik in augustus las. Ik had meer dan eens 22-11-1963 flashbacks bij het lezen van dit boek en dat is echt geen slecht ding.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Eén boek kreeg 3.5 sterren van mij:

Later - Stephen King

Het andere boek dat dit jaar verscheen en dat ik als eerste las.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De rest kreeg 3 sterren, maar er is een pikorde:

Alles is eventueel - Stephen King

Luitingh-Sijthoff, 2007
462 p.
Vertaald uit het Engels: Everything's eventual

Net als vorig jaar hield ik dit voor de allerlaatste dagen van de maand. Ik las de 8 verhalen waar ik vorig jaar niet aan toe gekomen was en het was terug een gemengde verzameling. Vijf van de verhalen vond ik de moeite (en blijkbaar had ik Achtbaan al eens als alleenstaand boekje gelezen in 2015, maar daar herinnerde ik mij niks meer van) en de andere drie waren nogal vergetenswaardig.

Waardoor ik er - net als vorig jaar - drie sterren aan gaf. De hele bundel krijgt met andere woorden ook deze quotering.

Minst in de smaak gevallen:

Het verloren rijk - Stephen King

Hier zat ik twee weken aan te knabbelen en het smaakte mij niet...

Mijn bespreking kan je hier lezen. Op het einde maakte ik me de volgende bedenking:

Drie sterren want er zijn wel ergere dingen om te lezen. Maar dit kan nog altijd naar 2.5 worden teruggeduwd als ik er wat verder over heb kunnen nadenken.

En ik denk dat ik dat ga doen ook...

Alles wat ik in augustus las.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten