maandag 5 juli 2021

Juni wrap up

Juni was terug een goeie leesmaand met maar liefst 12 gelezen items: 5 boeken en 7 strips. De bijeengeraapte sterren varieerden van vier tot twee, er was dus weer een stinkerdje.

Uit de drie met vier sterren beloonde boeken koos ik het volgende als mijn boek van de maand:

Jommeke in de knel én de penarie - Jelle De Beule en Thijs De Cloedt
Standaard Uitgeverij, 2021
43 p.


Jawel, deze hommage/parodiestrip bekroon ik als het beste wat ik in juni las.

Dit schreef ik op Goodreads:

Voor ik er aan begon, dacht ik "Ja, ja, 't zal wel..." - maar het duo De Beule en De Cloedt hebben een frisse strip afgeleverd waar ik hardop mee zat te lachen.

Puike prestatie!


Punten dus voor het pure leesplezier.

Ander viersterrenboeken;

Valse getuige - Karin Slaughter

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Vermoorde onschuld - Sylvie Roge en Olivier Grenson

Le Lombard, 2021
190 p.
Vertaald uit het Frans: La fée assassine


Deze graphic novel vertelt het verhaal van Fanny, een jonge vrouw die aan het begin van het boek opgepakt wordt voor moord. Gaandeweg leren we haar levensverhaal kennen en dat is niet fraai: zij en haar tweelingzusje groeiden zonder vader op bij een liefdeloze moeder, hadden alleen wat levensvreugde tijdens de vakanties die ze met hun oom en tante doorbrachten en vooral Fanny had zich moeizaam aan hun situatie ontworsteld.

Je leeft hier echt mee met de tweeling die zo gekoeioneerd werd door hun moeder, waardoor je echt alle begrip hebt voor de acties van Fanny.

Een strip die hoog in mijn eindejaarslijstje zal eindigen.

De boeken met 3.5 sterren:

A closed and common orbit - Becky Chambers

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Schutkleur - Nella Larsen

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Een driesterrenboek met een bespreking:

De prins en de naaister - Jen Wang

Hier had ik zoveel meer van verwacht...
Zal mij leren om op gejubel van Amerikaanse booktubers voort te gaan.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Dan rest mij enkel nog het tweesterrending aan de schandpaal te nagelen:

Nathanaëlle - Charles Berberian en Fred Beltran

Dark Dragon Books, 2021
85 p.
Vertaald uit het Frans: Nathanaëlle


Als liefhebber van sf-strips dacht ik dat dit wel een leuke zou kunnen worden. Maar nee, het was een opeenstapeling van saaiheden en ik was blij toen bladzijde 85 werd bereikt.

Mooi getekend, dat wel, maar het verhaal trekt echt letterlijk op niks...
Alles wat ik las in juni.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten