zaterdag 31 juli 2021

Kijktips week 31/7-6/8

De zomer is verveling, maar op tv blijven ze scoren met schitterende films. Zaterdag in het bijzonder is deze week een feest van aanraders en mijn absolute topper die dag:

Kijken he!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 31/7:
Black Panther
(VTM2 20.25u) - leuke Marvelfilm over de Afrikaanse superheld Black Panther.

Escape room (VTM3 20.30u) - horrorfilm waarbij mensen uit een escape room moeten ontsnappen. Ongetwijfeld onnozel, maar ik ga kijken.
Ocean's thirteen (Play4 20.25u) - derde Oceans film en niet echt de beste.
An (Canvas 22.00u) -prachtige Japanse film over een ongewone vriendschap. En pannenkoeken.

Reservoir dogs (NPO3 22.00u) - eersteling van Quentin Tarantino. Meer dan de moeite om te bekijken.

Café Derby (VTM 22.20u) - heerlijk nostalgische Vlaamse film over een zwendelaar die wil profiteren van het Belgische bezoek van de paus in 1985.

The green mile (VTM3 22.30u) - staat in mijn top 3 van schitterende Stephen King verfilmingen. Kijken.

Sister act (VTM2 22.55u) - wordt om de haverklap herhaald. Wie dit nog niet gezien heeft: 't is je eigen schuld.
Portrait de la jeune fille en feu (NPO2 23.50u) - mijn favoriete film van 2019. Aanrader van de week. Kijken! Kijken! Kijken!

Zondag 1/8:
Hannibal (Play4 20.25u) - vervolg op The silence of the lambs. Anthony Hopkins is terug. Julianne Moore vervangt Jodie Foster. Nogal belachelijke film.
V for vendetta (Play6 20.25u) - meer dan geslaagde comicbookverfilming. Kijken.

Jaws (VTM4 20.30u) - de ultieme zomerfilm om je uit de zee te houden.

Blijf ik een betere poster vinden...
Paniekzaaiers (VTM 21.05u) - en nog zo'n Gaston en Leo miskleun.
Hors normes (NPO2 23.30u) - Franse tragikomedie. Heb ik nog niet gezien, kan goed zijn.

Maandag 2/8:
De redders (Play4 19.55u) - ik weet nog steeds niet wat dit wil zijn: fictie, mockumentary, halfslachtige docu... Ik ga 1 keer kijken om het te weten. Elke dag een aflevering.
Het rad (Play4 21.25u) - deze ongein is ook terug. Te mijden.
It's a sin (NPO3 21.50u) - wie dit op Canvas gemist heeft (en niet via VRTnu wil kijken), kan nu op NPO terecht. De béste serie op tv dit jaar. Elke dag een aflevering.

Woensdag 4/8:
Una giornata particolare (Canvas 21.20u) - Italiaanse cinema op zijn best. Was het niet voor Portrait..., dan was dit mijn aanrader van de week!

Donderdag 5/8:
Spring, summer, fall, winter... and spring (Canvas 21.10u) - Zuid-Koreaanse veelgeprezen film. Ik ga alvast kijken.

Underworld: blood wars (VTM3 22.30u) - vijfde Underworld film. En ik blijf ze leuk vinden.
Spielberg (Canvas 22.50u) - docu over de legendarische regisseur. Staat nog onbekeken op mijn decoder van een vorige uitzendbeurt.

Vrijdag 6/8:
22 kids and counting (één 18.15u) - nieuwe docureeks (2021) over dat zotte Britse gezin dat maar kinderen blijft maken. 
John Wick (VTM2 20.30u) - kijk, ik heb het geprobeerd, maar dit is echt mijn ding niet. Ging dus na 15 minuten uit.
Fiddler on the roof (Canvas 20.55u) - musical over een Russische joodse melkboer en zijn dochters.

Urbanus de vuilnisheld (één 22.40u) - tekenfilm rond de stripfiguur Urbanus. Schaamtelijke rotzooi.
Team spirit II (VTM 22.40u) - tweede film over een gek voetbalteam (nee, niet dat).
Pride (NPO3 23.05u) - Britse waargebeurde komedie over een gaggle of gays (term uit de film) die in de jaren '80 de stakende mijnwerkers wilden ondersteunen.

Una mujer fantastica (NPO2 00.30u) - Chileense film over een transvrouw, gespeeld door een trans actrice. Mooie poging, maar voor mij niet meer dan dat.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten