dinsdag 1 september 2020

Augustus wrap up

Zoals wel geweten, heb ik in augustus enkel Stephen King gelezen (buiten nog een strip in het begin). 

Ik las uiteindelijk 4.5 boeken uit van de grootmeester van horror, goed voor 1874 pagina's (da's zo'n 100 pagina's minder dan in de vorige 2 jaren), en ik heb bovendien een favoriet:
Het teken van drie - Stephen King

Nooit gedacht dat dit mijn topleeservaring van de afgelopen maand ging worden - zeker na de eerste kennismaking met de Donkere Toren-serie zo'n 23 jaar geleden die toen allesbehalve meeviel...

Mijn bespreking kan je hier lezen - vier sterren!

De rest van mijn stapel, in volgorde van de sterren die ik ze aanmat:

Als het bloedt - Stephen King

Deze kreeg van mij 3.5 sterren en dat dankt het aan twee van de vier verhalen die meer dan middelmatig waren (de andere twee wat minder).

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Het instituut - Stephen King

Een degelijke drie sterren voor dit boek.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De scherpschutter - Stephen King

Misschien niet mijn lievelingsboek van de maand, maar wel een totale verrassing aangezien ik het bij de vorige leesbeurt slechts 1 ster gegeven had.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Tot slot het boek dat ik maar half uitlas, maar dat was ook de bedoeling:

Alles is eventueel - Stephen King

Luitingh-Sijthoff, 2007
462 p.
Vertaald uit het Engels: Everything's eventual

Na Het teken van drie had ik nog 2 dagen in augustus over en die wou ik niet verspillen door niets meer te lezen, dus nam ik er een verhalenbundel van King bij.

Ik las 6 van de 14 verhalen op die twee dagen (beetje gelogen: De kleine zusters van Eluria had ik al gelezen in De scherpschutter, maar die stond ook in deze bundel en neem ik er bij, ik héb het tenslotte gelezen) en het was een allegaartje: het eerste verhaal vond ik fantastisch, er zaten er 2 bij die ik niks vond, twee waren zo-zo (hoewel ik niet begrijp waarom King bij een er van "kafkaiaans" plaatste, ik zag het niet) en dan die stomme kleine zusters.

De rest van de bundel is voor volgend jaar, maar voorlopig krijgt hij drie sterren van mij.

Alles wat ik las in augustus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten