maandag 4 november 2019

Oktober favorites


Het zal niemand verbazen dat hét evenement van oktober voor mij het Filmfestival was.

Ik zag maar liefst 17 films op 10 dagen tijd en was dan ook blij voor het vrije weekend achteraf om wat uit te blazen.

Maar ik slaagde er ook in om nog 3 keer zo naar de cinema te gaan, wat het aantal bioscoopfilms die ik zag op 20 bracht (waanzin!).

Joker besprak ik hier.
Portrait de la jeune fille en feu besprak ik hier.

Op de laatste zondag van oktober trok ik richting Aalst, want in mijn favoriete bioscoop stond Terminator: dark fate niet eens op het programma (foei!)...

Deze zesde film al in het Terminator universum was alles wat ik er van wou: sterke vrouwen, Linda Hamilton die op haar meest badass manier in de film rondloopt (63 ondertussen!) en milde humor komende van Ahnulds terminator.

De film was in se niet veel meer dan een herhaling van de allereerste film, maar heb ik genoten, ja! Alle fanboys die nu weer zitten te schreeuwen dat het niet nodig is om een "vrouwen eerst" Terminatorfilm te maken: shut up! We hadden dit juist héél hard nodig. En daar is alles mee gezegd.

Op het Filmfestival zag ik zoals al gezegd maar liefst 17 films en deze sprongen er bovenuit:

The farewell bespreek ik hier.
Judy hier (vanaf 15/01 in de bioscoop).

Beide films worden hier besproken.
J'ai perdu mon corps komt op 06/11 in de bioscoop.
Muidhond op 29/01.

Little Joe bespreek ik hier (komt op 25/12 in de bioscoop).
Systemsprenger hier (komt op 08/01 in de bioscoop).

4 van deze 6 films werden geregisseerd door vrouwen. Zou het toeval zijn dat ik - onbewust - eerder daarvoor ga tegenwoordig (van de overige 11 werden er trouwens nog 3 door vrouwen geregisseerd wat het totaal op 7/17 brengt)? Ik weet het niet, maar blijkbaar maken vrouwelijke regisseurs eerder films die mij bevallen - zie ook Portrait de la jeune fille en feu hierboven - dat is nu wel duidelijk.

Er werd 1 keer gequizd in oktober:

Op de 14de TTCOB quiz werden we naar goede gewoonte eerste, al de zevende keer op rij. Onze ploegsamenstelling voor die quiz is gewoon perfect te noemen.

Mijn book haul voor oktober is een korte. Ik raakte tijdens het Filmfestival tot aan World's end comics en haalde daar het laatste nieuwe nummer van Paper Girls op:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten