dinsdag 1 september 2015

August favorites


Mijn favorieten van augustus wordt een lange lijst want doordat ik sinds 15 augustus met verlof ben, heb ik heel wat dingen kunnen bezoeken, bekijken en aanschaffen (dure maand...) die zonder twijfel favorieten geworden zijn.

Eerste favoriet heeft al meteen te maken met dat hele rondlopen en bezoeken:

Balea Fuß & Bein Eisgel van dm.


Ik kocht deze tube vorig jaar bij dm in Keulen, maar de gel heeft de afgelopen 2 weken al meermaals haar nut bewezen want vermoeide voeten en kuiten worden heel snel afgekoeld en verzacht door dit - zou ik het zeggen? - mirakelprodukt. En het ruikt nog lekker ook, wat wil een mens nog meer?

In de eerste week van mijn verlof bezocht ik de Thorgal-tentoonstelling in Brussel, maar daarover ging ik al zo hard uit mijn bol in het betreffende blogbericht dat ik daar nu niets meer over ga zeggen. De buste van Kriss van Valnor moet wel nog eventjes vermeld worden want dit is een absolute favoriet van de maand:

Ja, dezelfde foto als in het blogbericht, recyclage...
In een vorige blogpost deed ik verslag van de Harry Potter tentoonstelling in Parijs, nog een favoriet van deze maand en ik deed daarin mijn beklag over het ontbreken van de toverstaf van Snape in de giftshop. Niet getreurd: het internet brengt raad en sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Snape wand uit de Noble Collection. Na enig speurwerk op het net zijn dit de officiële en beste replica's van Harry Potter toverstaffen, die ook in de giftshop in Parijs werden aangeboden. Een pronkstuk erbij (en goedkoper dan in de giftshop)!

Harry Potter and the half-blood prince moest natuurlijk mee op foto.
Helemaal op het einde van de maand trok ik met een vriendin een dagje naar Rijsel. Het was al een hele tijd geleden dat ik daar nog geweest was maar de stad is zeker het bezoeken waard, ik was serieus onder de indruk. We hebben heel wat rondgewandeld, plekjes ontdekt (een gratis zoo, een lelijke kerk, een megagrote kermis...) en lekker gegeten en gedronken.

We hebben er ook een leuk winkeltje ontdekt dat een lokale specialiteit aanbiedt: Aux merveilleux de Fred. De eerste winkel werd geopend in Rijsel, maar ondertussen zitten ze al in verschillende steden, waaronder ook Brussel en New York.

https://www.facebook.com/auxmerveilleuxdefred?pnref=lhc

De merveilleux is een gebakje met meringue en slagroom met daarrond chocoladeschilfers.
En ja, ik weet dat je dat ook bij ons kan kopen, maar deze zijn écht wel een pak verfijnder (en er zijn ook meer soorten). Mijn favoriet was l'Incroyable, met speculaaskruimeltjes verwerkt in de slagroom.

Jammer genoeg was het die dag zó heet dat ik ineengezakte klompjes room had bij thuiskomst, maar smaken deden ze! En als ik ooit nog eens in Brussel ben, weet ik nu waarheen.

Ook nog in Rijsel vond ik wat ik al een tijdje zocht: de Chuck Taylor All Star II van Converse.
Deze vernieuwde versie van de welgekende All Starschoenen was al sinds 28 juli op de markt, maar ik had ze nog nergens kunnen vinden. En waarom wou ik die? Wie mij al heeft zien rondlopen, weet dat ik 90% van de tijd op All Stars rondloop, een vernieuwde versie wekte dan ook meteen mijn interesse.



De schoenen zijn verkrijgbaar in vier kleuren: zwart, wit, rood en blauw.

We waren in Rijsel al zowat in elke sneakerstore binnengeweest, maar nergens hadden ze deze. Helemaal op het einde van de dag gingen we binnen in het Euralille shoppingcenter (naast station Lille Europe) en ik was er zelfs niet meer naar aan het uitkijken toen we de Courir winkel passeerden. Daar stonden ze gewoon in de etalage te blinken en ik moest mij een paar aanschaffen natuurlijk.

En ze zijn rood!!!
Ik heb ze nu al een tijdje aan en ik moet zeggen, ze zitten heel goed. Steviger dan hun voorgangers aangezien het materiaal meer steun geeft en zachter aan de voetzool. Hun lot is m.a.w. bezegeld: gedragen worden tot ze letterlijk van mijn voeten vallen...

Op tv is er ook nog het één en ander te zien geweest dat het vermelden waard is:

Zaterdag 29 augustus begon Les Témoins op Canvas. Met de eerste twee afleveringen van een seizoen dat er 6 telt. De serie is het Franse antwoord op The killing (zeggen ze zelf) en ik moet toegeven, het was best spannend en interessant.

En OMG! Het vernieuwde Canvas is gewoon schitterend! Je kan een gemiste aflevering tot 7 dagen na uitzending op hun site bekijken, wie de eerste afleveringen van Les Témoins gemist heeft, weet dus waarheen...

Op de allerlaatste dag van augustus begon 2BE met het uitzenden van Marvel's Agent Carter, meteen ook met 2 afleveringen zodat de 8 afleveringen van het seizoen er in een recordtempo doorgejaagd worden.

Leuk, leuk, leuk! Peggy Carter die zich een weg moet banen in het mysogyne mannenbastion van de secret service en steeds als glorieuze winnaar naar voren komt, haar stuntelige sidekick van een butler (t.t.z. die van Howard Stark die ze te leen heeft) en de jaren '40-styling maken dit echt tot een waar feest voor de ogen. Ik heb een nieuwe maandagavondfavoriet.

En nog meer leuks op 2BE: zowel The Middle als Modern Family zijn terug in de vooravond en daar kan ik alleen maar blij om zijn.

Het zesde seizoen van The Middle gaat door op het bekende elan: ma en pa Heck die hun kinderen nauwelijks in de hand hebben, maar wat wil je met posterboy Axel, misfit Sue en rariteitenkabinet Brick als kinderen? Dit is een serie om al genietend je avond mee te beginnen (maar meestal kijk ik later, 19.15u is wat vroeg om al tv te kunnen kijken voor mij).

Een half uurtje later is het dan de beurt aan eveneens het zesde seizoen van Modern Family.

Nog zo'n familie waarvan je blij bent dat het niet de jouwe is. Grappig blijft het echter wel en in combinatie met The Middle is het een uurtje (of ongeveer 45 minuten) dat mijn tv-avond met een (glim)lach inzet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten