woensdag 2 september 2015

Het nieuwe tv-seizoen: dinsdag 01/09


De dinsdagtv-avond was wat lichter dan die op maandag, hoewel ook niet alles op 1 avond kon bekeken worden...

En ook nog even kappen op Proximus tv: het valt mij de laatste tijd op dat er tussen 19.30u en 21.30u serieuze storing zit op mijn lijn, mijn "verbinding" valt dan om de haverklap uit (lees: elke 2 minuten) en ik verlies telkens ettelijke seconden om de verbinding te herstellen waardoor er iedere keer een hap uit een programma wordt genomen dat ik zit te bekijken. Diezelfde happen komen ook voor in het primaire programma dat ik opneem, de dingen die 60 dagen bewaard worden in de Proximuscloud worden foutloos opgenomen.

Doe dan slim, zou je zo zeggen en neem alles 60 dagen op... Wel, je kan dit niet bij elke zender, dus ik blijf gejost voor bepaalde programma's.

Maar on with the show en eerst enkele programma's die al een paar weken lopen:

Rookie Blue (21.00u) op 13th street is aan de laatste afleveringen van het zesde seizoen bezig, deze week was het aflevering 9 van 11.

Ja, deze politieserie zenden ze ook uit op Vijf, maar daar zitten ze nog lang zo ver niet. Seizoen 6 moet daar zelfs nog beginnen.

Tegelijkertijd wordt op Syfy Dark matter (21.00u) uitgezonden. Deze serie startte in juli en toonde nu aflevering 12 van 13, volgende week is het dus al gedaan.

Het moet gezegd, ik was al meteen voor de zaak gewonnen toen de reeks werd aangekondigd als "van de makers van Stargate". Het is dan ook leuk om zien dat er heel wat acteurs uit de verschillende Stargatereeksen worden gerecycleerd in de bijrollen, steeds een blij weerzien.

De grote verrassing van deze aflevering was Will Wheaton, die kwam bijklussen als halve mad scientist en we hebben blijkbaar nog niet het laatste van hem gezien!

En ik weet dat dit niet voor iedereen is, maar als je Stargate en sciencefiction in het algemeen een warm hart toedraagt, is deze reeks zeker het proberen waard. Ik ben in ieder geval fan.

Daarna was het de beurt aan Dwangers (21.00u) op Vier.

Jan Mulder trekt met 7 mensen met dwangneuroses naar Thailand om te zien of deze vreemde omgeving (met hulp van therapeuten natuurlijk) hen van hun neuroses kan afhelpen.
De eerste aflevering was gewoon een kennismakingsronde, het echte werk zal pas volgende week beginnen dus ik hou mijn oordeel nog in beraad.  Maar het werkte niet op mijn zenuwen en dat is al veel.

Laatste nieuwigheid op dinsdag is Alloo bij Jambers (21.35u) op VTM.

Hier keek ik op woensdagvoormiddag naar want dat kreeg ik er niet meer bij op dinsdagavond.

Wat ik meteen goed vond was de muziek van de generiek: Luk Alloo gebruikt daarvoor de herkenningsmelodie van Jambers, de toon was al meteen gezet.

En Jambers kan dan misschien wel een boeiend leven geleid hebben en het reportage maken in Vlaanderen vernieuwd hebben maar de man zelf blijkt niet meer dan een strontvervelende oude patser te zijn waar ik mijn tijd niet aan ga vergooien de komende weken. Ik zal het wel in de media lezen als hij wereldschokkende dingen heeft verkondigd...

Mijn laatste woord gaat over Radio Gaga (21.15u) op Canvas: dit is het soort televisie dat mensen een goed gevoel over zichzelf wil geven omdat zij niet in de situatie zitten van degenen die geportretteerd worden. Overbodig sentimenteel gedoe waar ik zéker mijn tijd niet meer aan ga verspillen... Of is het melancholisch terugdenken aan een met drugs gevulde nacht met Lou Reed door een compleet opgeleefde drugsverslaafde "goeie" tv?
Dan ben ik maar een verzuurde en verbitterde tv-kijker...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten