donderdag 17 september 2015

Op avontuur met een Youcook maaltijd


Na mijn debacle met Hellofresh - Laat mij nu eindelijk eens met rust! Ik kom niet terug! Dus: geen mailtjes meer, geen briefkaarten of andere ongein, ik doe er niet meer aan mee! - blijf ik wel op zoek naar andere en nieuwe manieren om een beetje gevarieerder te eten.

Een nieuwe kandidaat bood zich aan: de nog zelf klaar te maken maaltijden van Youcook, te koop bij Delhaize voor 4.99€ het stuk.


Na een beetje zoekwerk op het 'net blijken deze gerechten al zo'n 2 jaar te koop te zijn in België, maar het was de eerste keer dat ik ze bij mijn lokale supermarkt zag. En wat nog beter is: het is een Duits bedrijf dat zich wil toeleggen op gezond eten (je zou het niet zeggen, maar dat is ginder een hot topic).

Er zijn blijkbaar een aantal verschillende maaltijden op de markt, maar ik zag er maar twee in de rekken liggen: een héél hete curry met garnalen en de totaal niet hete Samurai teriyaki.

Aangezien ik het niet echt heb voor een in brand staande mond, ging ik voor de Samurai teriyaki.

Je kan nu gaan beginnen zagen dat er heel wat afval gepaard gaat met zo'n maaltijd, maar liever een paar plastic verpakkinkjes om in de vuilbak te gooien dan een halve beschimmelde kool of zowat de helft van een halve kilo wortelen met haar op in de groenbak, want dat vind ik pas verspilling...

Alle ingrediënten zitten netjes in het pakket, je hebt enkel nog wat olie nodig om aan de slag te kunnen gaan.

De doos belooft dat je op 6 minuten eten hebt, of je het gerecht nu in een pan klaarmaakt of in de microgolfoven. Dat moest ik dus eens uitproberen! De gsm werd erbij gehaald om de kooktijd te chronometreren en ik ging aan de slag.
Het gerecht maakte ik klaar in een pan - nog zo'n voordeel: je hebt maar 1 pan nodig! - omdat ik het echt wou "koken" i.p.v. alles gewoon in de microgolf te dumpen...
Ik zette de chronometer aan vanaf het moment dat ik olie in de pan goot totdat het eten goed en wel op mijn bord lag. Die 6 minuten waren wel wat overdreven positief ingeschat...

Maar 8 minuten 23 seconden is ook geen slechte tijd. Het blijft een warme "zelfgemaakte" maaltijd in onder de 10 minuten. Dit kon enkel omdat de kip en de pasta al grotendeels voorgekookt waren, anders zou dit natuurlijk nooit lukken.

Wat belandde er nu op mijn bord?

Een lekkere oosterse maaltijd die zeker genoeg vulde om het een aantal uur uit te houden. Een succesnummer dus, dit komt zéker nog op het menu te staan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten