maandag 7 september 2015

Het nieuwe tv-seizoen: zondag 06/09


Op zaterdag viel er niet echt een nieuw programma te bekijken, aangezien alles al de week ervoor was begonnen. Waar ik wel naar keek was Helene Fischer: das Stadionkonzert Farbenspiel Live op ZDF, het concert waar ik al een voorproefje van kreeg in de Ethias Arena in Hasselt.

Voorproefje? Jawel, want het concert op tv was nog veel spectaculairder dan wat ik in Hasselt te zien kreeg: ik denk dat om te beginnen de Ethias Arena 6 keer in dat stadion in Berlijn kon, waardoor er echt een massa volk zat en alles nog grootser en indrukwekkender was. Enkel spijtig dat het geluid zodanig stil stond dat ik mijn tv ver op het maximum moest zetten om iets te horen.

Daarna werd de documentaire Helene Fischer: Momente, hinter den Kulissen der Stadiontournee getoond waar serieus wat storing in zat waardoor ik het uiteindelijk maar opgaf. Jammer genoeg kan je deze twee programma's enkel in Duitsland via de site van ZDF herbekijken, het zal dus altijd een mysterie blijven wat er zich achter de schermen afspeelt tijdens zo'n groots opgezette show...

Maar in de titel van dit stukje wordt er verwezen naar zondag, dus moet het ook gaan over wat er op zondag op tv te zien was:

Op Vier werd verdergegaan met het eerste seizoen van Forever (21.20u).

Deze serie over gerechtsdokter Henry Morgan, die zelf al 200 jaar leeft en al ontelbare keren is doodgegaan, kan bij mij op heel wat sympathie rekenen. Het is de ideale zondagavondserie om bij te ontspannen. Jammer genoeg zal het bij dit eerste seizoen blijven...

Daarna keek ik nog naar Bodyshockers (22.20u) op Vijf.

Dit programma draait helemaal om mensen die hun lichaam aan allerlei modificaties onderwerpen. Het wordt gepresenteerd door Katie Piper, die zelf een aanslag met zuur in haar gezicht overleefde en ontelbare hersteloperaties nodig had.

In de eerste aflevering stonden tatoeages centraal en dan vooral mensen die spijt hadden van wat ze op hun lichaam hadden laten zetten. Doordat het een Engels programma is, waren nogal wat tatoeages gezet onder invloed van drank en jeugdige onbezonnenheid. Dat ze serieus moesten afzien bij het verwijderen, was dan ook een mooie bonus. Volgende week hebben ze spijt van hun afhangende oorlellen, ik zal kijken!

Volgende zondag is Vikings (21.00u) op 2BE terug met het derde seizoen (telkens 2 afleveringen), begint de nieuwe quiz Kalmte kan u redden (20.25u) op één en één start ook nog met een nieuwe dramareeks T. (21.20u). Het zal weer druk worden op zondag...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten