zaterdag 12 september 2015

Het nieuwe tv-seizoen: donderdag 10/09


Het is misschien een beetje laat om nog de programma's van donderdag te gaan bespreken, maar de omstandigheden vroegen daar nu eenmaal om. Ik heb de afgelopen week (op het einde van mijn verlof dan nog!) afgezien van een sinusitis waar ik hopelijk snel van af zal zijn...

Donderdag werden we op één en Vier vergast op maar liefst twee nieuwe programma's:

Eerste nieuweling was Geubels en de Idioten (21.05u) op Vier.

Philippe Geubels stelt zichzelf vragen en de Idioten (= Sarah Vandeursen en Pedro Elias) gaan daar dan een antwoord op zoeken.

Het programma ligt helemaal in de lijn van Bloot en Speren, Scheire en de schepping en/of gewoon Geubels en de Belgen, en past daardoor ongetwijfeld helemaal en volledig op de zender Vier.

Mensen in een auto zetten met een blinde aan het stuur? Proberen gratis binnen te glippen tijdens een high profile match van de Rode Duivels en en passant een stadionverbod aan je broek krijgen?
Allemaal fun toch?

Je zou nu kunnen gaan denken dat ik het niet goed of niet leuk vond. Integendeel, ik heb mij geamuseerd en zo'n lichtvoetig programma mag ook wel eens.

Bijna tegelijkertijd gooide één een nieuw stuk fictie de ether in: Voor wat hoort wat (21.15u).

En zoals wel meer de laatste tijd op één, weten ze niet wat ze met hun fictiereeksen juist willen:
- een maatschappelijk draagvlak bieden (probleemjongeren een alternatieve werkstraf geven)
- slechte comedy vertonen (F.C. De Kampioenen was wel héél dichtbij)
- lokale fictie promoten (kunnen we aub ophouden met mensen West-Vlaams te laten praten als dat hun dialect niet is?)
- ...

Het was een beetje te veel van alles en te weinig van iets. Ik geef dit nog 1 aflevering, maar het was zwak, echt zwak...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten