vrijdag 4 september 2015

Het nieuwe tv-seizoen: donderdag 03/09


Donderdag was een wel héél lichte tv-avond want er stond voor mij slechts 1 programma op de te bekijken lijst...

Vier startte met het derde seizoen van Under the dome (22.50u).

Heel hard naar uitgekeken, want op het einde van het vorige seizoen waren zowat alle "dome people" onderweg naar de vrijheid. En ik was benieuwd hoe dat zou aflopen.
5 minuten in en mijn gezicht bleef de rest van de aflevering zo staan.
Wel... Nogal verwarrend, da's wat ik er over kan zeggen. Er werd heen en weer in de tijd gesprongen, mensen die eerst dood leken, bleken nog rond te lopen (maar dat was dan blijkbaar in het verleden) en WTF is er aan de hand met Melanie?

Vreemd, heel vreemd en ik ben al wat gewoon he...
Hopelijk komt alles netjes samen en wordt het tegen het einde van het seizoen allemaal duidelijk wat er nu juist aan de hand is. Indien dit niet het geval is, zal het een eeuwig mysterie blijven want er werd inmiddels aangekondigd dat het derde seizoen het laatste zal zijn. In de VS zenden ze op 10/09 de allerlaatste aflevering uit, nog een weekje te gaan daar dus...

En wie nu zijn haar zit uit te trekken omdat ze de eerste aflevering gemist hebben: op zaterdagochtend om 09.30u wordt deze aflevering herhaald op Vier, zeg nu nog eens dat ik niet aan anderen denk...

Achteraf bekeken had ik ook nog Helden van hier: Door het vuur (21.45u) op VTM op het programma kunnen zetten.

Dit bekeek ik de dag erna op de website van VTM (gratis login aanmaken en je kan alle eigen programma's tot een maand na uitzending gratis bekijken op de website, leer daarvan één!). We zien hier de brandweer van Gent aan het werk bij de oproepen die ze krijgen. Het spannendste werd natuurlijk tot op het laatste bewaard: een appartementsbrand op de 9de verdieping van een 17 verdiepingen tellende woonblok. Ik zat met open mond te kijken... Dit komt in mijn kijkschema.

Een lichte tv-avond dus, maar vanaf volgende week komt daar meer dan waarschijnlijk verandering in want dan begint Geubels en de idioten (21.05u) op Vier en op één start de nieuwe fictiereeks Voor wat hoort wat (21.10u).

Ik ben benieuwd, want vooral dat laatste zal serieus zijn best moeten doen om een voldoende te krijgen van mij. Één begint de laatste tijd namelijk nogal wat steken te laten vallen op vlak van fictie: Vriendinnen??? Nieuw Texas??? Daar gaat dus ons belastinggeld naar toe he...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten