dinsdag 1 september 2015

Het nieuwe tv-seizoen: maandag 31/08


Het nieuwe tv-seizoen is begonnen en na zowat alles wat nieuw was op maandagavond aan een kritische kijkbeurt te hebben onderworpen, blijven enkel Marvel's Agent Carter en (misschien) De bunker overeind...

Het was een helse avond, mede door het niet meewerken van Proximus-tv (als je zegt dat het in 10 minuten gaat opgelost zijn en dat pas na meer dan een uur het geval is, ben je NIET goed bezig Proximus!).

Soit, gelukkig werd alles netjes opgenomen en kon ik ietwat uitgesteld aan mijn tv-avond beginnen.

Eerste op het programma was aflevering 11 van 13 van The Whispers  (21.00u) op 13th Street. Deze serie startte aan het begin van de vakantie op de betaalzender en is een door Steven Spielberg geproduceerde sciencefictionachtige serie over een alien die als ingebeeld vriendje kinderen gebruikt om zijn vuile werkjes op te knappen.

De laatste aflevering werd uitgezonden op 31/08 in Amerika en binnen 2 weken is het dus al aan ons.
De serie is trouwens een aanrader voor liefhebbers van het genre en zeker voor mensen die kinderen de griezeligste wezens op deze planeet vinden (ik dus).

Daarna was het de beurt aan Marvel's Agent Carter (20.35u) op 2BE.


Ja, deze vind ik dus heel goed, ik heb het al genoeg laten weten...

Om de avond bijna af te sluiten keek ik nog naar Rizzoli & Isles (20.35u) op Vijf, meer omdat ik wou weten hoe Jane nu uit dat water zou gered worden na haar sprong van de brug dan voor het eigenlijke verhaal.

Leuke (hoewel nogal onnozele) serie, maar deze zal van de lijst geschrapt worden wegens gewoon al te veel om te bekijken.

Ik begon ook nog te kijken naar Project K (20.35u) op VTM, maar daar vond ik echt niets aan. Koen Wauters die per se met een formule 1-wagen wil rijden: boys and their toys... Met andere woorden, boring as hell. Dit werd na 10 minuten af gezet.

De bunker (21.45u) op VTM werd op dinsdagmorgen bekeken, want het was al laat geworden op dat moment.

Tja, Vermist maar dan met een andere opdracht: terroristen uitschakelen. Dat ik Vermist vernoem, is niet verwonderlijk want bij beide series staat/stond Jan Verheyen aan het roer en dat zie je ook. Vrij boeiend vond ik het niet en "Facial recognition heeft niets opgeleverd" als je duidelijk ziet dat het Lowie uit Thuis is, is wel meer dan hilarisch...
Ik dacht ook eventjes dat ik een nieuw favoriet personage in stoere flik Farah zou vinden, maar nog geen 5 minuten later was ze al compleet onzeker over haar vriendje (?) Arne. Flutwijf...
Soit, ik geef dit nog maximum 2 afleveringen en als het dan niet betert is het dag met het handje.

De Rechtbank (21.00u) op Vier is zo'n programma waar ik altijd graag naar kijk, maar dat meestal overschaduwd wordt door andere dingen op andere zenders. Ik kijk dan ook eerder naar de herhaling ervan op zondag (19.30u) en dat zal vanaf volgende week ook zo worden, een mens kan maar zoveel op een avond bekijken, niet?

Het was een hele boterham en ik denk ook wel de zwaarste tv-dag van de week. Maar nu weet ik tenminste waar ik vanaf volgende maandag mijn energie in ga steken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten