zondag 3 maart 2024

Februari wrap up

In februari verzette ik 10 leesdingen: 4 boeken (waaronder een audioboek) en 6 strips.

Twee boeken kregen van mij 4 sterren en daar haal ik mijn boek van de maand uit:

Finding me - Viola Davis

Las en beluisterde ik tegelijkertijd en het audioboek - dat Viola dus zelf ingelezen heeft - wist me bijna tot tranen toe te raken (ik zat op dat moment op de trein en dan doe je dat niet he). Een aanrader van een autobiografie!

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Nog een viersterrenboek(je):

Hoogste versnelling  - Stephen King/Joe Hill

Luitingh-Sijthoff, 2013
64 p.
Vertaald uit het Engels: Throttle


In 2013 verschenen twee verhalen in miniboekvorm die Stephen King samen met zijn zoon Joe Hill geschreven had (het andere was Het hoge gras dat ik al in 2014 las en 3 sterren gaf). Ik was dus nog niet aan dit kleine verhaaltje toegekomen maar werd aangenaam verrast.

We volgen hier een motorbende die het aan de stok krijgt met een vrachtwagenchauffeur. De vrachtwagen wordt ingezet als moordwapen en het is enkel door het vernuft van de leider van de bende dat ze hem kunnen stoppen. Het begon wat traag en ik moest er even inkomen, maar mensen, dit eindigde - letterlijk - met een knal. Een kleine aanrader dus.

Een boek met 3.5 sterren:

Fledgling - Octavia E. Butler

Februari is Black History Month in de VS en daarom las ik voornamelijk werk van zwarte auteurs. Viola Davis was er al een en Octavia E. Butler mocht er ook bij.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Een boek met 3 sterren:

Bijeen - Natasha Brown

De Geus, 2021
111 p.
Vertaald uit het Engels: Assembly


Nog een boek dat ik las voor Black History Month. Natasha Brown is dan wel Brits, maar ze schrijft over de ervaring om als zwarte vrouw met een diploma aan het werk te gaan en het wegvagen van de eigen identiteit dat dit met zich meebrengt. 

Dit boek vond ik via het booktubekanaal Nickelle's Nook en het is dus vertaald in het Nederlands.

Voorts las ik nog enkele viersterrenstrips maar dat waren ver allemaal het zoveelste deel in een serie, ik kan er dus weinig over zeggen.

Alles wat ik las in februari.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten