zaterdag 30 maart 2024

Kijktips week 30/3-5/4

Opgelet mensen: in de nacht van zaterdag op zondag worden we weer in het zomeruurkeurslijf gedwongen!

Klok een uurtje vooruit en jetlag tot eind oktober...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 30/3:
Dopesick (NPO3 20.19u) - en wat wordt er weer afgekeken van elkaar... Deze reeks loopt ook al op Canvas. Twee afleveringen na elkaar.
Families XXL (VTM 20.25u) - hopelijk geen uitlachtv... Stephanie Planckaert bezoekt gezinnen met een voetbalploeg aan kinderen (goed dat zij dat doen, kunnen andere mensen genieten van hun kindvrij leven).
The dark tower (VTM2 20.25u) - beschamende verfilming van het magnum opus van Stephen King. Te mijden.
Homo universalis (VRT1 20.50u) - nieuw seizoen van dit segment van Iedereen Beroemd dat een eigen programma werd. Voor mij werkte het beter als 5 minuutjes per dag...
R.I.P.D. (VTM2 22.15u) - comicboekverfilming van een reeks die wij niet kennen. De film is ook niet al te best...

Zondag 31/3:
Back to the future (VTM2 19.55u) - we gaan ze allemaal weer te zien krijgen bij VTM2! En beginnen doen we natuurlijk met de eerste film.

Mindhunters (Play6 20.25u) - best interessante slasherfilm. Goh ja, creatief mensen dood maken is zowat mijn favoriete horrording.

Flikken Maastricht (VRT1 21.35u) - vijftiende seizoen al van deze Nederlandse Flikken spin-off. Heb ik nog ver niets van gezien.

Maandag 1/4:
Switch (VRT1 19.35u) - 't is vakantie, dat wil zeggen dat Switch terug is met BV's die spelen voor het goede doel.
Le goût des merveilles (La Une 20.20u) - als er een film met Virginie Efira op tv komt, moet ik dat aan de mensheid meedelen. Hier speelt ze een weduwe die een zich vreemd gedragende man in huis neemt.

Eyes wide shut (Play5 20.35u) - meesterwerk van Stanley Kubrick waarin Nicole Kidman met gemak haar toenmalige hubbie Tom Cruise onder tafel speelt.

The Da Vinci code (VTM3 20.35u) - verfilming van het gelijknamige boek. Ik blijf er bij: Tom Hanks is niet mijn Robert Langdon, die zag er in mijn hoofd compleet anders uit...
Robin Hood: men in tights (VTM4 20.35u) - spooffilm rond alles Robin Hood en vooral een parodie op de film met Kevin Costner.
Geub (VRT1 21.35u) - herhaling van deze miskleun van een serie waarin Philippe Geubels de hoofdrol speelt. Elke weekdag een aflevering.
The last temptation of Christ (VTM3 23.10u) - in het paasweekend mag dit passiespel van Martin Scorsese niet ontbreken.

Dinsdag 2/4:
Mission impossible: fallout (VTM4 20.35u) - deze heb ik onlangs bekeken en ten zeerste ongeschikt bevonden, zeker nadat MI: Rogue nation zo'n goeie film bleek te zijn.

Woensdag 3/4:
Snowpiercer (VTM3 20.35u) - er werd hier al een degelijke speelfilm over gemaakt, maar toen moest Netflix het gaan verknallen met een tv-serie. Twee afleveringen na elkaar.
Jackie Brown (VTM4 20.35u) - voor mij de minste Tarantinofilm en dat is vooral omdat Pam Grier voor geen meter kan acteren...
Lingui (VRTCanvas 23.05u) - Tsjaadse dramafilm over een tienermeisje dat zwanger is en abortus wil - maar dat mag daar niet.

Donderdag 4/4:
Resident evil: the final chapter (VTM4 20.35u) - laatste film uit deze franchise en ik vond 'm nog leuk. En daarna kwam natuurlijk een reboot.

Vrijdag 5/4:
Madres paralelas (VRTCanvas 21.20u) - tot nu toe laatste langspeler van Pedro Almodóvar en ik kan zeggen: 't kwam binnen bij mij. Aanrader!

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten