zaterdag 9 maart 2024

Kijktips week 9/3-15/3

Dit weekend worden we verwend qua prijsuitreikingen: zowel de Magritte du Cinéma (de Franstalige Belgische filmprijzen) als de Oscars worden uitgereikt.

Jammer genoeg zal ik ze allebei uitgesteld moeten bekijken want bij de Magritte ben ik niet thuis en de Oscars zijn midden in de nacht...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 9/3:
The magnificent seven (Play6 20.20u) - remake van de gelijknamige western uit 1960 die zelf een remake was van het Japanse Seven Samurai uit 1954. Nog geen enkele versie gezien...
Fallen (NPO3 20.25u) - Zweedse misdaadserie met Sofia Helin (The bridge). Reden genoeg voor mij om te kijken. Twee afleveringen na elkaar.

Thor: the dark world (VTM3 20.35u) - alom verguisde film in de Thor-serie. Ik zou ook zeggen dat je hem links mag laten liggen.
La cérémonie des Magritte (La Trois 20.35u) - uitreiking van de Franstalige Belgische filmprijzen - zéker niet Waalse zeggen want dan zijn die van Brussel weer boos...

Stella Blómkvist (VRTCanvas 22.10u) - herhaling van het tweede seizoen van deze IJslandse thrillerserie. Dit is echt goed.

Us (VTM3 22.35u) - schitterende horrorthriller. Ik was hier niet goed van...

Robin Hood: prince of thieves (VRT1 23.15u) - oh, de herinneringen hieraan! Heerlijke onnozele Robin Hood film met de betreurde Alan Rickman als de sheriff van Nottingham.

Escape from New York (VTM4 23.25u) - herhaling van vorige week.
The road (VTM 00.15u) - geslaagde post-apocalyptische film met Viggo Mortensen en Kodi Smit-McPhee als vader en zoon die door een desolaat landschap trekken.

Zondag 10/3:
Château Planckaert (VRT1 20.00u) - voor wie het interesseert: Vlaanderens bekendste brosselfamilie is terug met een nieuw seizoen. Ik ga niet kijken want ik zit enkel met mijn ogen te rollen...
Million dollar baby (VTM3 20.30u) - pakkend boksdrama met Hilary Swank - die hiervoor een Oscar kreeg. Oh ja, Clint Eastwood doet ook mee voor wie het zou interesseren...
Nomadland (VTM3 22.50u) - Oscar voor Beste film (die ik liever naar Promising young woman had zien gaan toen), Beste Regie en Beste Actrice in 2020. Maar zeker geen slechte film.

Oscars (Rai1 23.40u) - eindelijk kan ik de Oscars nog eens zien op (mijn) groot scherm! Ik hoop alleen dat ze er niet in het Italiaans over gaan zitten brabbelen want dan wordt het terug de livestream van Goplay ze.

Alien (Play6 00.25u) - herhaling van vorige week.

En dan kan ik deze nog eens plaatsen...
Maandag 11/3:
American beauty (Play5 20.35u) - won 5 Oscars waaronder die van Beste film. Héél goeie film, hoewel je jezelf mag afvragen of je Kevin Spacey nog eens aan het werk wil zien.

Thor: the dark world (VTM4 20.35u) - herhaling van zaterdag.
De kraak (VTM 22.00u) - serie uit 2021 die nu eindelijk wordt uitgezonden nadat ze al járen op Streamz te zien was. Als het even goed gaat zijn als De bende van Jan de Lichte, staan we er goed voor - not!

Dinsdag 12/3:
Alita: battle angel (VTM3 20.35u) - voor mij héél geslaagde mangaverfilming (ik las de strip nooit). Kijken!

Liefde voor muziek (VTM 20.40u) - VTM pakt uit met een jubileumversie van dit programma en zet de "beste" artiesten van de voorbije jaren bij elkaar. Dit is voor als ik niets beter te doen heb...

Woensdag 13/3:
The gilded age (Play5 20.35u) - Amerikaans kostuumdrama over de high society in het New York van 1882. Twee afleveringen na elkaar. Ik ben benieuwd.

Beast (VRTCanvas 23.00u) - heb ik al een paar keer opgenomen maar nog nooit bekeken. Misschien nu?

Donderdag 14/3:
Argo (Play5 20.35u) - won 3 Oscars waaronder die van Beste film, maar ik heb echt nul interesse om deze te bekijken...
Captain Philips (VTM4 20.35u) - deze kreeg maar liefst 6 Oscarnominaties maar won niks. Ook hier heb ik nul interesse om hem te bekijken...
Restaurant Misverstand (VRT1 20.45u) - derde keer al dat Dieter Coppens een restaurant opent met mensen die lijden aan dementie. Dit is het soort programma dat ik geen tweede/derde keer moet zien.
Academy Awards 2024: samenvatting (Play5 22.50u) - de titel zegt alles. Maar ik ga hier toch naar kijken.

Vrijdag 15/3:
My life is murder (Play5 20.35u) - dit zou het hoogtepunt van mijn week geweest zijn als het geen Oscartijd was. Het derde seizoen van deze Australische detectiveserie met Lucy Lawless! Twee afleveringen na elkaar.

El buen patrón (VRTCanvas 21.30u) - Javier Bardem als een fabrieksdirecteur die van het padje gaat om toch maar een belangrijke prijs te winnen. Best leuke film.

The magnificent seven (Play6 22.30u) - herhaling van zaterdag.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten