vrijdag 6 augustus 2021

Kijktips week 7/8-13/8

Een dagje vroeger dan normaal omdat ik - hiep hiep - drie dagen richting Ardennen trek.

Maar de kijktips zijn nog steeds hetzelfde: top (al zeg ik het zelf...).

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 7/8:
Fame (Play5 20.25u) - jammer genoeg de remake uit 2009.
Le cercle rouge (Canvas 22.05u) - ik neem hem op omdat hij op Canvas speelt, maar ik ken deze Franse policier niet - en heb er ook niet meteen interesse in.
Walk the line (VTM 22.50u) - meer dan geslaagde biopic over Johnny Cash.

Dolor y gloria (NPO2 00.15u) - zit er ook nog aan te komen op Canvas deze zomer. Nogal autobiografische film van Pedro Almodóvar.

Zondag 8/8:
Raiders of the lost ark (Play4 20.25u) - heerlijke zondagavondavonturenfilm en de eerste uit de reeks. Indy en zijn zweep! Smeltende nazi's! Dikke fun met andere woorden.

Gaston en Leo in Hong Kong (VTM 21.00u) - gelukkig laatste film van dit "komisch" duo. En de slechtste.
La pazza gioia (NPO2 23.30u) - twee vrouwen ontsnappen uit het gesticht en beginnen een roadtrip. Ik heb dit niet uitgekeken wegens het hoge kakelende kippen gehalte.

Dinsdag 10/8:
Cold feet (één 15.35u) - heerlijke Britse komische serie. Nogal gedateerd - ik geef het toe - maar zo'n feelgood! Elke namiddag een aflevering.

Waar is Mark? (één 21.00u) - herhaling van deze human interest. Spoiler: ze vindt hem op het eind en hij heet geen Mark meer.
My brilliant friend (Canvas 22.05u) - herhaling van het eerste - briljante - seizoen van deze Italiaanse reeks. Twee afleveringen na elkaar.

Woensdag 11/8:
There will be blood (Canvas 21.20u) - Daniel Day-Lewis kreeg hier een Oscar voor. Kijken dus.

Donderdag 12/8:
Vlaanderen herleeft (één 21.05u) - doet mij eerder denken aan The walking dead, maar dit is een docureeks van Eric Goens over de heropstart van muziekoptredens in Vlaanderen.
La double vie de Véronique (Canvas 21.10u) - klassieker van Krzystof Kieslowski over de Franse Véronique en de Poolse Weronika die elkaars dubbelganger zijn.

Vrijdag 13/8:
Good bye Lenin! (Canvas 21.25u) - goeie Duitse film over de val van de muur, maar iedereen heeft die al gratis op dvd in huis liggen omdat die ooit eens bij de Humo zat.
Normal people (NPO3 22.05u) - miniserie naar het gelijknamige boek. Dat vond ik oersaai en ook de eerste aflevering keek ik niet uit wegens oersaai. Best goed verfilmd dan.
Brewster's millions (één 22.55u) - onnozele eighties komedie waarin Brewster ineens miljoenen erft, maar hij moet binnen de 30 dagen 30 miljoen uitgeven onder bepaalde voorwaarden om de rest te kunnen erven.
Waitress (VTM3 23.10u) - mooie tragische film over een serveerster die droomt van een beter leven.

Mid90s (NPO3 23.40u) - coming of age film van en door Jonah Hill.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten