dinsdag 2 februari 2021

Januari wrap up

Mijn leesjaar is iets beter gestart dan het vorige geëindigd is. Ik las in januari 6 dingen: 3 boeken en 3 strips.

Vier daarvan kregen van mij 4 sterren, maar er was er ook eentje bij dat het met 2 sterren moest stellen...

En daar komt een boek van de maand van:

The song of Achilles - Madeline Miller

Een prachtige hervertelling van het verhaal van de Trojaanse oorlog. En dus boek van de maand.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De jongen, de mol, de vos en het paard - Charlie Mackesy

Kokboekencentrum, 2020
128 p.
Vertaald uit het Engels: The boy, the mole, the fox, and the horse


Een klein fijn boekje boordevol levenswijsheden. Iets te positief naar mijn smaak (het komt allemaal op liefde en zelfaanvaarding neer), maar het raakte toch een snaar. Vandaar vier sterren.

Arlo - Floor Denil

Uitgeverij Vrijdag, 2020
200 p.


Lijvige graphic novel waarin Floor Denil het over haar jeugdvriend Arlo heeft. Met stokpoppetjes als personages weet ze toch heel wat emotie over te brengen en de paginagrote tekeningen met heel wat detail bewijzen dat ze écht wel kan tekenen.

Dit was een pakkend verhaal over een gedoemde vriendschap.

Ook een driesterrenboek kreeg een bespreking:

De witte tijger - Aravind Adiga

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Absoluut dieptepunt van de maand was er eentje uit de Suske en Wiske-stal:

De preutse prinses (Suske en Wiske door...) - Paul Geerts

Standaard Uitgeverij, 2020
48 p.


Uitgave naar aanleiding van het 75 jarig bestaan van de stripreeks waarbij ze oud-tekenaar Paul Geerts nog eens van stal gehaald hebben... Maar het verhaal, hoewel vorig jaar uitgebracht, doet wel héél oubollig en gedateerd aan. Nee, dit was een dikke fail en werd beloond met 2 sterren.

Alles wat ik in januari las.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten