zaterdag 27 februari 2021

Kijktips week 27/02-05/03

De afgelopen dagen stonden bij mij in het teken van Firefly Lane op Netflix.

En ja, da's nu niet meteen iets wat je met mij zou associëren wegens een romantisch drama én met Katherine Heigl (ik heb al een hekel aan haar sinds Grey's Anatomy). Maar toch. Het weet mij te boeien, dat onnozele verhaal over twee vriendinnen die elkaar al van hun 14de kennen en nu in de veertig zijn en nog steeds bevriend. Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen (ik zit nog maar aan aflevering 5 van de 10) en duim dat ze allebei het einde van de serie zullen halen...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 27/02:
The spy who dumped me (VTM2 20.25u) - compleet onnozele film over twee vriendinnen die voor gangsters moeten vluchten door de ex van een van hen.
Frankie & Johnny (één 21.30u) - ex-bajesklant Johnny (Al Pacino) wordt verliefd op serveerster Frankie (Michelle Pfeiffer). Heb ik ooit gezien, maar ik weet er niks meer van.
Hidden (NPO2 22.25u) - tweede seizoen van deze serie die in het Welsh Craith heet. Werd al op Canvas uitgezonden.

20th century women (Canvas 22.35u) - zou schitterend zijn, maar ik heb deze nog niet gezien...
The hate u give (VTM 23.35u) - verfilming van het gelijknamige boek. Ik neem hem op, dan moet ik het boek al niet lezen (zooooooo fout, ik weet het).

Zondag 28/02:
The lost world: Jurassic Park (VTM3 18.25u) - herhaling van de afgelopen week.
Men in black (VTM3 20.40u) - zoveelste keer dat ze deze film uitzenden. Wie heeft dit nu nog niet gezien?
Green Wing (Canvas 23.35u) - compleet absurde ziekenhuisreeks uit het begin van deze eeuw. Maar wel hilarisch met momenten. Toch eens kijken dus.

Maandag 01/03:
The walking dead (Fox 20.35u) - eindelijk, ein-de-lijk zijn ze daar met de rest van het 10de seizoen. Maar wie kijkt er nog (buiten ik)?

Jurassic Park III (VTM3 20.40u) - en we gaan meteen verder met het derde deel uit de reeks.
A nightmare on Elm Street (Play6 23.15u) - klassieker in het horrorgenre. Zie vooral hoe Johnny Depp aan zijn einde komt, 't is er lichtjes over...

Dinsdag 02/03:
For Sama (Canvas 21.20u) - Oscarbekroonde documentaire over een kind krijgen in het door oorlog geplaagde Syrië. Werd ook al op NPO uitgezonden en was al beschikbaar op allerlei VODplatformen.

Woensdag 03/03:
Radio Gaga (één 20.40u) - nieuwe afleveringen van deze human interestreeks. Wees voorbereid op traantjes en emoties.

Huis gemaakt (VTM 20.40u) - nieuw huizenafbraakprogramma met Dina Tersago. Ik ga niet kijken.
Alloo (VTM 21.50u) - nieuwe reportagereeks van Luk Alloo. Ik ga niet kijken.

Vrijdag 05/03:
Contagion (Play4 20.35u) - in deze virustijden wordt eindelijk een virusfilm geprogrammeerd. Vooral bekend door de sterfscène van Gwyneth Paltrow.
Nebel im August (Canvas 21.20u) - Duits drama over een jongen van 10 die in een psychiatrisch ziekenhuis belandt in 1940. Ik ga kijken, al is het maar omdat het in het Duits is.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten