zaterdag 13 februari 2021

Kijktips week 13/02-19/02

Deze week komen er maar liefs 3 series op tv die eerst op Streamz werden aangeboden. De vraag blijft dus: waarom betalen voor content die later toch gewoon op tv komt? Ik ga alvast niet bij die onnozelaars horen...

De series in kwestie zijn Albatros, Fair trade en Red light. Die gaan niet allemaal even kwalitatief zijn, maar ik kijk er toch lichtjes naar uit.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 13/02:
Dunkirk( Play4 20.25u) - Christopher Nolans kijk op WOII en de landing in Normandië (en Harry Styles doet mee). Ik zou kijken als ik geen quiz had... Opnemen dus.

Django unchained (VTM3 20.25u) - Tarantinofilm die slavernij op de korrel neemt.
Daens (één 21.20u) - Vlaamse klassieker ondertussen en één van onze beste films als je het mij vraagt.

Pretty woman (VTM 21.40u) - nineties klassieker met Julia Roberts als een soort Assepoester en Richard Gere als haar droomprins met centen.
Youth (Canvas 22.35u ; NPO2 23.55u) - beetje onnozel dat ze die 2x op dezelfde avond spelen. Twee oude zakken kijken terug op hun leven.
The Guernsey literary society (VTM 00.05u) - degelijke verfilming, maar verbleekt serieus bij het boek waarop het gebaseerd is.

Zondag 14/02:
Smoorverliefd (VTM 14.20u) - Vlaamse romantische komedie en ik vond het eigenlijk nog niet zo slecht.

Blind getrouwd (VTM 19.55u) - nieuw seizoen van dit datingprogramma. Benieuwd of iedereen wéér maar eens "sociaal" zal zijn (ja, da's een triggerwoord voor mij).

Jupiter ascending (Play6 19.55u) - de Wachowski's zijn een beetje hun weg kwijt. Ook dit is een onbekijkbaar rommeltje.
Blijven slapen (VTM 21.30u) - nieuwe datingshow waarin twee vrijgezellen 24 uur met hun date moeten doorbrengen. Wordt simultaan uitgezonden op VTM2 en daar volgt ook meteen aflevering 2.

Maandag 15/02:
Liefde voor muziek (VTM 20.40u) - zoveelste seizoen al van dit liedjesprogramma en de spoeling aan artiesten wordt wel heel dun nu.
Jurassic Park (VTM3 20.40u) - eerste in deze filmfranchise en is na bijna 30 jaar nog steeds de moeite van het kijken waard.
Albatros (Canvas 21.20u) - hier verwacht ik heel veel van. Ik kan dus enkel maar teleurgesteld worden, al hoop ik van niet...
Fair trade (VTM 22.05u) - Vlaamse misdaadserie met Kevin Janssens. Hier verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van.

Orange is the new black (VTM3 23.00u) - vierde seizoen van deze gevangenisserie. Wie Netflix heeft, heeft dit natuurlijk al lang gezien.

Dinsdag 16/02:
Later als ik groot ben (VTM 20.40u) - realityreeks waarin een aantal BV's terugkeren naar hun schooljaren. Zal heel hard afhangen van de BV of het interessant is...
Waar is Mark? (één 21.30u) - nadat Lidewij Nuitten dwars door Vlaanderen trok en daarna ook haar buren wou leren kennen, gaat ze nu op zoek naar de jongen waar ze ooit als 12-jarige verliefd op was: Mark.

Woensdag 17/02:
Don't worry be happy (Play4 20.35u) - nieuw seizoen van deze docureeks over Vlaamse gezinnen die het niet breed hebben. Zal waarschijnlijk bij 1 keer kijken blijven.
Star Trek: Discovery (Play6 20.35u) - eerste seizoen van deze "nieuwe" Star Trek reeks. Op Netflix heb je al 3 seizoenen. En ik vind het echt de moeite.

Fargo (Canvas 22.15u) - vierde seizoen van deze anthologiereeks. Twee afleveringen na elkaar. Ik moet nog seizoen 2-3 zien. Gelukkig is dat niet nodig.

Donderdag 18/02:
De bachelorette (Play4 20.30u) - Elke Clijsters (wat heeft die ooit bereikt?) op zoek naar een vent. Ga ik niet naar kijken.
Game of talents (VTM 20.40u) - ongetwijfeld onnozele spelletjesshow op VTM. Weeral eens Vlaanderen tegen Nederland. Een keer kijken en dan niet meer.

Vrijdag 19/02:
The terminator (Play6 20.35u) - eighties nostalgie met Ahnuld.
Elle (Canvas 21.20u) - steengoeie thriller van Paul Verhoeven. Jawel. En dat Isabelle Huppert in de hoofdrol schittert, is natuurlijk mooi meegenomen.

Red light (NPO1 21.30u) - Nederlands-Vlaamse dramaserie over vrouwen die in de prostitutie belanden. Ik ben alvast benieuwd.

Keeping faith (één 22.30u) - tweede seizoen van deze Welshe serie. Ondanks de aanwezigheid van Eve Myles kon het eerste mij niet boeien. Ik ga dus niet kijken.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten