zaterdag 11 juli 2020

Kijktips week 11/07-17/07


En we zijn helemaal in vakantie herhalingsmodus vanaf nu. Zodanig zelfs dat ik bij enkele films deze week "heb ik nog onbekeken op mijn decoder staan van de vorige uitzendbeurt" kan plaatsen.

Dat zegt natuurlijk ook iets over mijn opneemgedrag en dan niet-kijkgedrag... Misschien doe ik er iets aan deze week.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 11/07:Titanic (VTM 20.25u) - wie dit nog niet gezien heeft... Kletsen op de blote poep.
Iedereen beroemd (één 21.15u) - Vlaamse tragikomische film uit 2000 alweer. Maar 't is een goeike.
Virgin Mountain (Canvas 22.05u) - staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige uitzendbeurt.
The Truman Show (Vitaya 22.05u) - heerlijke film met een steengoed acterende Jim Carrey over Truman die niet weet dat zijn leven een reality soap is.
28 days later (NPO3 23.50u) - schitterende Britse horrorfilm die ons liet kennis maken met "snelle zombies".

My cousin Rachel (VTM 23.55u) - was mijn nummer 2 bioscoopfilm in 2017. Waarom ze die op VTM tonen is mij een raadsel. Da's helemaal de kijkdoelgroep niet.

Zondag 12/07:
E.T. (VTM 16.45u) - bijna 40 jaar oud, deze charmante SF avonturenfilm. Hou het hier maar eens droog.

Maandag 13/07:
X-Men: first class (Q2 20.35u) - eerste van de rebootfilms en met voorsprong de beste van die reeks.

Dinsdag 14/07:
La grande vadrouille (Q2 20.35u) - klassieker in zijn eigen recht, over 2 Franse sukkels die neergestorte Engelse piloten willen helpen in het Parijs van WOII.

Woensdag 15/07:
Het beste van... ABBA (NPO3 20.25u) - ABBA-avondje op NPO woensdag. Eerst een bende BN'ers (die ik ongetwijfeld niet ga kennen) over hun herinneringen aan ABBA.
ABBA in concert (NPO3 21.15u) - documentaire over ABBA's Noord-Amerikaanse en Europese tour in 1979.
ABBA forever (NPO3 22.10u) - documentaire waarin de vier leden van ABBA terugblikken op hun carrière.
Charlie's angels (Q2 22.20u) - leuke film als reboot van de tv-serie. En ik blijf bij mijn standpunt.

Donderdag 16/07:
Under the Tuscan sun (Vitaya 20.35u) - heerlijke zomerse film waar ik naar kan blijven kijken.
Der Hauptmann (Canvas 21.25u) - Cinema Canvas: Duitse historische film over een jonge deserteur die - nadat hij een nazi-uniform vindt - zich ontpopt tot een monster. Hoe ongelooflijk ook, 't is waargebeurd.

Das Boot (NPO2 22.10u) - tweede seizoen van dit vervolg op de fenomenale film Das Boot. Maar ik heb het eerste seizoen niet gezien...

Vrijdag 17/07:
Rosemary's baby (Canvas 21.05u) - Cinema Canvas: het meesterwerk van foute regisseur Roman Polanski. Ik ga denk ik op dvd kijken, want de film staat in mijn kast.

Hidden figures (VTM 23.45u) - waargebeurd verhaal over de zwarte vrouwen die de berekeningen bij de eerste ruimtevluchten van NASA maakten.
Mr. Holmes (NPO2 23.20u) - een bejaarde Sherlock Holmes in een film die nog onbekeken op mijn decoder staat van de vorige uitzendbeurt.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten