zaterdag 18 juli 2020

Kijktips week 18/07-24/07


De afgelopen paar dagen heb ik mij onledig gehouden met het compleet uitkijken van het eerste seizoen van The babysitters club op Netflix (10 afleveringen van een half uur).

Dit was niet meer of minder dan een trip down memory lane want ik heb de boeken in deze reeks verslonden als kind. En hoewel de serie zich stevig in het nu gevestigd heeft (en duidelijk bedoeld is voor kinderen), kwam het allemaal terug bij mij. Een nostalgische aanrader!
Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 18/07:Ratatouille (VTM 20.25u) - zalige Disneyfilm over een kokende rat. Jammer van de Vlaamse versie.
The sisterhood of the traveling pants (Vijf 20.25u) - heerlijke tienerfilm naar het gelijknamige boek. Met heel wat jonge actrices die daarna naam gemaakt hebben.
La famille Bélier (één 20.40u) - de film waardoor ik te weten kwam dat dove mensen heel veel lawaai maken. Paula is de enige in het gezin die kan horen én ook nog eens muzikaal is. Haar ouders begrijpen haar niet.
The Da Vinci code (VTM 22.35u) - ik blijf er bij: Tom Hanks lijkt in niets op de Robert Langdon in mijn hoofd bij het lezen van de boeken.
Une nouvelle amie (Canvas 22.40u) - momenteel draait de nieuwe Ozon in de zalen (voor zolang het nog zal duren), maar vanavond is het genieten van zijn film uit 2014 over een man die na de dood van zijn vrouw helemaal gaat voor zijn transitie tot vrouw.
Maria by Callas (NPO2 23.15u) - documentaire over de wereldberoemde sopraan. Staat nog onbekeken op mijn decoder van een vorige uitzendbeurt.
28 weeks later (NPO3 00.30u) - na de "days" film van vorige week, kon het vervolg natuurlijk niet ontbreken. Minder goed, maar nog steeds de moeite.

Zondag 19/07:Rapunzel (VTM 17.05u) - leuke Disneyfilm met een paard dat zich gedraagt als een hond. Jammer van de Vlaamse versie.
Billy Elliot (NPO2 23.25u) - wordt met de regelmaat van de klok herhaald, is en blijft een prima film.
Maandag 20/07:De zomer van... (VTM 21.00u) - dagelijks programma waarin ze enkele BV's voor de camera halen. Ik ga niet kijken.

Dinsdag 21/07:Belgica (Q2 20.30u) - met alle respect voor de regisseur, maar ik hield dit maar 20 minuten uit. Niks voor mij.
Cast away (CAZ 20.40u) - Tom Hanks moederziel alleen op een eiland. Wilson!
Moonwalkers (Q2 22.55u) - komedie over één van de complottheorieën rond de maanlanding: Kubrik heeft die gefilmd. Staat nog onbekeken op mijn decoder van een vorige uitzendbeurt.
Woensdag 22/07:Het beste van... Queen (NPO3 20.25u) - na ABBA vorige week, is het nu de beurt aan Queen om een thema-avondje te vullen.
Plat préféré (één 20.55u) - halen ze dit nog eens van onder het stof - 't is erg gesteld met de zenderprogrammatie. Jeroen Meus maakte het lievelingseten van beroemde mensen al na in 2008.
Queen & Adam Lambert: the show must go on (NPO3 21.10u) - documentaire over hoe de Queen probeerde te overleven na de dood van Freddy Mercury om uiteindelijk bij Idoolwinnaar Adam Lambert uit te komen als nieuwe zanger.

Donderdag 23/07:The X-files (Fox 20.35u) - Fox zendt deze iconische ninetiesreeks uit vanaf het begin. Twee afleveringen na elkaar. Of het nog te bekijken valt, is iets anders.
The X-files: I want to believe (CAZ 20.40u) - tweede X-filesfilm en ik weet niet of iemand die de reeks niet gezien heeft, dit kan volgen.
Wild tales (Canvas 21.00u) - ofte Relatos salvajes. Cinema Canvas: een compilatie van kortfilms die 1 ding gemeen hebben: er is steeds iemand die door het lint gaat. Vermakelijke film.
Gentbrugge (één 21.15u) - herhaling van het Canvasprogramma omdat er dommeriken zijn die niet van 1 naar 2 konden zappen toen het oorspronkelijk werd uitgezonden.

Vrijdag 24/07:
Twelve monkeys
(Canvas 21.00u) - Cinema Canvas: in deze tijden van pandemie programmeren we een film over een pandemie. Waarom niet. Geschifte SF-film van Terry Gilliam.
Utoya - 22 juli (NPO3 22.25u) - film in 1 take over de gebeurtenissen op het eiland Utoya in 2011. Sterke film.
The glass castle (één 23.15u) - waargebeurd verhaal over een vrouw die de onconventionele levenswijze van haar ouders wil ontvluchten.
Mustang (NPO2 23.20u) - gedwongen huwelijk hangt boven het hoofd van vijf Turkse zussen. Staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige uitzendbeurt.
Veel kijkplezier!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je heel handige overzichten maakt, ik heb er de laatste weken al veel aan gehad :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij te lezen dat mijn werk gewaardeerd wordt :D Ik maak die lijstjes in de eerste plaats voor mezelf, maar anderen mogen ook meegenieten natuurlijk ;)

      Verwijderen