zaterdag 4 juli 2020

Kijktips week 04/07-10/07


Donderdag- en vrijdagavond heb ik helemaal vergooid aan Warrior Nun, de nieuwe Netflixreeks over - jawel - een vechtende non.

Ik zit ondertussen al aan aflevering 6 van de 10 en 't is echt plezant.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 04/07:
Star Trek (Q2 20.30u) - geslaagde reboot van deze SF-franchise. Kijken zou ik zeggen.

My big fat Greek wedding (één 21.05u) - romantische komedie die ondertussen ook al meerderjarig is. Om je avond te vullen.
Dheepan (Canvas 22.00u) - winnaar van de Gouden Palm in 2015. Nog niet gezien, misschien kijk ik wel (of neem hem op).

The descendants (VTM 22.30u) - tragikomische film over een man die na de dood van zijn vrouw met zijn dochters moet omgaan. Vooral grappig door George Clooney op teensletsen.
Let the right one in (NPO3 00.40u) - Zweedse horrorfilm, maar dan van de intelligente soort. Kijken.

Zondag 05/07:
Finding Nemo (VTM 17.05u) - vadervis Marvin raakt zijn zoontje Nemo kwijt en gaat met de vergeetachige Dory naar hem op zoek. Jammer van de Vlaamse versie.
The hobbit: an unexpected journey (Vier 20.00u) - en ook met deze trilogie zijn we weer vertrokken op Vier...
The beach (VTM 20.30u) - cultfilm uit mijn jeugd die ik nog nooit gezien heb. Misschien toch eens kijken?

Lawrence of Arabia - restored version (CAZ 20.40u) - geen enkele vrouw in je film stoppen en er ook nog trots op zijn? Reden genoeg voor mij om NIET te kijken. Een mens moet ook principes hebben he...

Maandag 06/07:
De playlist
(één 17.30u) - elke weekdag komt een Vlaamse artiest zijn favoriete plaatjes voorstellen, vergezeld van anekdotes en fragmenten. Zal afhangen van de artiest vrees ik.
Op kot (één 19.45u) - nu Wouter uitgefietst is, krijgen we nog eens de kotstudenten uit Iedereen Beroemd te zien. Waarom toch?

Dinsdag 07/07:
Into the woods (Q2 20.35u) - mislukte musicalfilm die wat sprookjes op een hoop gooit. Blijkbaar gebaseerd op een bestaande stagemusical.
Welp (Q2 22.55u) - ondermaatse Vlaamse horrorfilm waar veel te veel spel rond gemaakt werd.

Woensdag 08/07:
Meet the parents (Q2 22.40u) - nog genietbare komedie waarin Robert De Niro de schoonvader from hell speelt.

Donderdag 09/07:
La stanza del figlio
(Canvas 21.00u) - Cinema Canvas brengt ons terug de betere film deze zomer op donderdag en vrijdag. Het onderwerp van deze film spreekt mij niet meteen aan, maar er is toch niets anders op tv...

Vrijdag 10/07:
Terminator genisys (CAZ 20.40u) - als je één Terminatorfilm moet mijden, is het deze wel. Gruwelijk slecht.
Moeder waarom leven wij? (CAZ2 20.40u) - VTM wist in de jaren '90 een prachtige minireeks te maken. Kijken dus. Twee afleveringen na elkaar.

La la land (VTM 21.00u) - terecht de Oscar ontnomen film want met Ryan Gosling (de foute Ryan) die niet kan zingen en dan ook nog eens een jazzmuzikant speelt.
Raise the red lantern (Canvas 21.15u) - kijken mensen, want dit werd nooit op dvd uitgebracht in ons taalgebied. Ik neem hem in elk geval op want 't is de laatste Cosy reading night voor een tijdje.

Bienvenue chez les Ch'tis (één 23.15u) - deze onnozelheid wordt ook nog eens gespeeld. Ik zie echt de humor niet in van een postbode die strontzat op zijn fiets zit...
The shape of water (VTM 23.20u) - kreeg wat prijzen maar liet mij toch ook wat op mijn honger zitten. De film ziet er goed uit, maar hij raakte mij niet.

Veel kijkplezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten