zaterdag 5 mei 2018

Free comic book day 2018


Vandaag was het weer zover: op de eerste zaterdag van mei vieren we zoals steeds Free comic book day!

Dit is de dag waarop je zomaar gratis en voor niks comics kan gaan afhalen in een comic book store. En in Vlaanderen doen er ook een paar winkels mee.

Ik trok deze middag naar Gent, richting World's End Comics.

Natuurlijk was ik al op voorhand op de website van FCBD gaan kijken om te zien wat er aangeboden werd en had ik al een kleine keuze vooraf gemaakt.

Thuiskomen deed ik met het volgende:

Bij World's End vragen ze om je te beperken tot 5 comics, wat goed uitkwam voor mij, want ik wou er eigenlijk maar 5 uit het hele aanbod. Doctor Who spreekt voor zich, net zoals The legend of Korra (daar haalde ik de vorige jaren ook al comics van binnen). Lady Mechanika is een reeks die ik aan het lezen ben en Tank Girl is gewoon comicgeschiedenis, net als Strangers in Paradise.

En zoals het betaamt, kocht ik ook nog een trade - het tweede deel van Motor girl - want zomaar free stuff gaan halen zonder je lokale comicboer ook iets te gunnen, vind ik gewoon not done.

De badge van Night of the living dead was dan ook nog eens free swag. Een mooie buit dus.

Omdat ik op dat moment toch al in hartje Gent stond, deed ik nog een paar boekhandels aan. Mijn eerste stop werd de Fnac waar ik mij niet echt kon inhouden:

Ik probeerde ooit 1984 te lezen toen ik een jaar of 16 was, maar ik was er toen blijkbaar helemaal niet klaar voor. Nu denk ik er wel klaar voor te zijn en als er dan zo'n mooie editie naar jou staat te lonken op het rek, moet die gewoon mee. Over The book of the cat moet ik zelfs geen uitleg geven, dit boekje vol kunst waarop katten staan afgebeeld en quotes over katten kon ik gewoon niet laten liggen...

Laatste stop werd Het paard van Troje, niet meteen mijn favoriete boekhandel, maar ik passeerde er toch, dus waarom niet even binnenspringen?

Daar kocht ik 3 boekjes uit de Penguin Modern Classics serie. Allemaal "toevallig" door vrouwen geschreven.

Home fire van Kamila Shamsie staat momenteel op de shortlist van de Women's Prize for Fiction en wil ik nog gelezen krijgen tegen dat de winnaar bekend wordt gemaakt op 6 juni. Het boek stond ook al op de longlist van de Man Booker Prize vorig jaar, het zal dus wel zijn waarde hebben....

En wonder boven wonder: mijn ervaring in de boekhandel was één van de betere van de dag. Het meisje aan de kassa begon naar aanleiding van mijn boekkeuze een praatje en nu moet ik gewoon zien dat ik steeds bij haar aan de kassa kom. 't Is dus mijn ervaring met de mannelijke werknemers die steeds negatief is...

Mijn nog te lezen stapel is weer serieus aangegroeid, maar zo'n impromptu book haul doet een mens echt eens deugd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten