woensdag 12 april 2017

Paper girls #2 - Brian K. Vaughan en Cliff Chiang


Image, 2016
125 p.
Niet vertaald

Van de achterflap:

After surviving the strangest night of their lives in the Cleveland suburb of Stony Stream, intrepid young newspaper deliverers Erin, Mac, and Tiffany find themselves launched from 1988 to a distant and terrifying future... the year 2016.

What would you do if you were suddenly confronted by your 12-year-old self? 40-year-old newspaper reporter Erin Tieng is about to find out in this action-packed story about identity, mortality, and growing older in the 21st century.

Deel 1 van Paper girls las ik eind maart en ik schreef toen al dat deel twee onderweg was. Enkele dagen geleden belandde Paper girls #2 in mijn brievenbus en gisteren las ik het voor het slapengaan.

We gaan in dit deel onmiddellijk verder met waar het eerste deel ophield, namelijk een cliffhanger van jewelste. Dieper ingaan op de verhaallijn zal dit natuurlijk spoileren, maar wie gaat hier nu deze strip lezen, buiten ikzelf?

De meisjes zijn aanbeland in 2016 en stuiten al meteen op Erins 40-jarige zelve. De verwondering van de meisjes over hoezeer de wereld veranderd is in de 30 jaar die ze overbrugd hebben is ronduit hilarisch en doet je wel eventjes stilstaan bij wat we al allemaal bereikt hebben in die tijd.

Er wordt zelfs even verwezen naar de presidentsverkiezingen in de VS, want ze passeren een reclamebord voor Hillary Clinton:

Wat dan even later deze niet veel goeds voorspellende prent oplevert:

Na het lezen van dit tweede deel ben ik eigenlijk nog niet veel wijzer geworden, er zijn zelfs nog meer vragen ontstaan. Dat maakt het wachten op deel 3 - dat pas eind augustus zal verschijnen - nog ondraaglijker, want ik wil antwoorden!

Vier sterren, of wat dacht je?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten