zondag 2 april 2017

Maart favorites


Ik heb altijd het gevoel dat ik niet veel uitvreet, maar als ik dan aan mijn favorieten van de maand begin, blijkt dat ik er heel wat bijeen kan sprokkelen...

De grootste favoriet kwam bijna helemaal op het einde van de maand:

Ik kreeg een ingekaderde Thorgalposter cadeau! En dan nog de cover van zowat mijn favoriete Thorgalalbum ooit: Het sterrenkind.

Merci Dirk en Marianne! De kader heeft een mooi plaatsje gekregen.

Dat het grootste deel van de rest van mijn favorieten gewoon bij mij thuis plaatsvond, is toeval (maar dan ook weer niet).

Eerst de buitenhuisactiviteiten:

Ik ging in maart maar liefst 3 keer naar de cinema en berichtte over elke film op mijn blog.

De besprekingen:
Logan
The other side of hope (gratis als Vriend van het Filmfestival!)
Le passé devant nous

Er werd ook duchtig gequizd, tot 2 maal toe:

Bij de Kwatrechtse quiz werd ons ploegje 7de op 54 ploegen, waar we altijd ongeveer eindigen bij deze quiz (maar we hebben hem ooit, lang geleden, gewonnen!).

Op de FSN kwis werden we zowaar 2de op 25 ploegen. Het was een pittige quiz en na een rampzalige laatste ronde (muziek, daar zijn we nullen in) dachten we dat het voor ons gedaan was, maar blijkbaar waren de andere ploegen nog grotere klunzen.

Een speciale vermelding nog voor het project 40 dagen bloggen, waar ik dus nog steeds mee bezig ben. Ik zal wel blij zijn als het eindelijk voorbij is...

Op mijn eigenste tv-scherm heb ik ook nog leuke dingen gezien:

Eerst en vooral de film What ever happened to Baby Jane? die op een luie zaterdagnamiddag op één werd uitgezonden en een nieuwe all-time-favorite is geworden!

Op ARD begon op 21 maart een nieuwe fictiereeks, Charité, over het befaamde Charitéziekenhuis in Berlijn (vandaag de dag een mastodont aan het Hauptbahnhof aan de overkant van de Spree).

Hierin volgen we het wel en wee van een aantal artsen en verpleegkundigen die werken in het studiehospitaal Charité. Een clash tussen het oude godsgeloof dat alles wel zal oplossen en de nieuwe wetenschappelijke inzichten die verworven werden in 1888 en later.

Duitse degelijkheid, ik kijk al uit naar de nieuwe aflevering volgende dinsdag!

Op Netflix kwam ik eindelijk toe aan het bekijken van de nieuwe afleveringen van het vierde seizoen van The 100.



Elke week wordt de nieuwe aflevering uit de VS op Netflix geplaatst, zodat we hier in Europa ook mee zijn. Maar ik had er al zo'n 6 laten passeren vooraleer ik er ein-de-lijk aan begon. Er werden meteen 4 afleveringen gebingewatched, ik ben weer helemaal vertrokken!

Op dvd liet ik me dan weer meeslepen door Ash vs. Evil Dead, een reeks naar de befaamde horrorfilms met dezelfde naam.



Ash is ondertussen al ouder geworden en begint aan wat ouderdomskwaaltjes te lijden. Hij leeft ondergedoken in een trailer en werkt in een warenhuis. Wanneer de deadites (wat is dat toch, is het woord zombie verboden misschien? - zie ook The walking dead) hem toch terug op het spoor komen, moet hij vechten voor het voortbestaan van de mensheid.

Bruce Campbell speelt Ash terug voortreffelijk en dat Lucy Lawless (aka Xena) haar opwachting maakt, is voor mij enkel de kers op de taart. Ik heb er van genoten, zo veel is zeker.

En ik heb zelfs een aantal foodfavorites voor maart:

Mister Choc Choco Sticks uit de Lidl. Deze stokjes donkere chocolade gevuld met munt- en groene theesmaak hebben ze niet altijd in hun assortiment, maar ALS ze ze hebben, neem ik er meteen genoeg mee. Dit is hemels - en dat komend van iemand die niet graag donkere chocolade eet.

Ah, er worden foto's genomen en ik mag er niet op of wat?
Nog een ontdekking de afgelopen maand en er zit blijkbaar een muntig thema in: Lipton Green Ice Tea Mint-Lime. Man, ik drink zo'n busje ver in één teug leeg, zo lekker is het!

Van de ene thee naar de andere: Drink me Chai Spiced Chai Latte. Deze thee met melk in poedervorm (enkel warm water toevoegen) smaakt hemels naar kaneel. De vanille versie heb ik ook al geprobeerd (misschien nog wat meer favoriet), maar die is al op. Verkrijgbaar bij die andere favoriete winkel van mij: Albert Heijn.

En last but not least, mijn immer groeiende TBR:

Na de Jekino visiedag in Gent sprong ik nog even binnen bij De Slegte.

Ik wou al heel lang een exemplaar van Room voor mijn eigen collectie en toen ik deze bijna splinternieuwe editie in mijn favoriete uitgave in het rek zag staan, kon ik niet anders dan die meenemen. Even verder in het rek met Engelse boeken zat The Essex Serpent, een boek dat serieus de ronde aan het doen is op Booktube (ik ben toch zo beïnvloedbaar) en dat momenteel op de longlist van de Baileys Women's Prize for Fiction staat (maandag weten we of het boek de shortlist haalde), genoeg redenen om het mee te nemen. Villette is nog zo'n Booktubeontdekking: een boek van Charlotte Brontë dat zich afspeelt in Brussel, blijkbaar gebaseerd op haar eigen ervaringen. Ik ben benieuwd.

Mijn exemplaar van Rebecca arriveerde eindelijk! Na bijna 4 weken na verzending... Eventjes klagen bij Bookdepository en ze sturen een vervangexemplaar op.

A conjuring of light is nog zo'n Booktube-invloed. Het is het derde deel in de Shades of Magic trilogie. Ik heb nu alledrie de boeken, maar er nog geen enkele van gelezen. Bad me...

Maar ook niet zo'n bad me, want Rebecca en Room heb ik al gelezen, ik wou enkel een eigen exemplaar voor mijn privé-bibliotheek en The Essex Serpent ben ik momenteel aan het lezen, mijn TBR slinkt dus een heel klein beetje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten