vrijdag 21 april 2017

Kijktips week 22/04-28/04


De meeste nieuwe programma's van de afgelopen week konden niet echt op mijn sympathie rekenen.

De leugendetector en De sollicitatie (allebei op Vier) heb ik, hoewel ik ze had opgenomen, zelfs niet eens bekeken door de vernietigende kritieken die daags nadien in de pers verschenen.

En ook Shopping Queens op Vijf is een compleet non-programma dat niet eens zendtijd verdient.

De nieuwe aflevering van Topdokters daarentegen kon mij wel uitermate boeien. Net als het nieuwe seizoen van Doctor Who op BBC1.

Toch nog iets goeds gezien de afgelopen week...
Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 22/04:
Bienvenue chez les Ch'tis (VTM 15.00u) - kaskraker van een aantal jaar geleden. Is een film die enorm op mijn zenuwen werkt...
13 going on 30 (Vitaya 20.25u) - in het genre romantische komedie is dit een van de betere. Jennifer Garner speelt een 13-jarige met het lichaam van een 30-jarige.

Mission impossible: rogue nation (VTM 20.30u) - zoveelste MI-film. Nog steeds met Tom Cruise.
Life of Pi (Q2 20.35u) - blijf hiervan weg, alstublieft. Rotzooi eerste klas.

Zondag 23/04:
Lost girl (Zes 17.00u) - tweede seizoen van deze Canadese reeks met een biseksuele succubus. Vier afleveringen na elkaar. Kijken!

De helaasheid der dingen (VTM 20.30u) - geslaagde verfilming van het boek van Dimitri Verhulst. Je moet wel wat marginaliteit aankunnen.
Genius: Einstein (National Geographic 21.30u) - serie over Einstein. De eerste keer dat NG iets met fictie doet. Ik ben benieuwd.

Maandag 24/04:
Friends with kids (Vitaya 20.40u) - een film over mijn ergste nachtmerrie.
The purge (Q2 21.30u) - degelijke horrorfilm over een nacht waarin alles mag, zelfs moorden.

Dinsdag 25/04:
My stepmother is an alien (Zes 20.35u) - eighties nostalgie met Kim Basinger als buitenaardse stiefmoeder én met een piepjonge Alyson Hannigan als de dochter.

Woensdag 26/04:
Cowboys and aliens (Q2 20.35u) - compleet geschifte film met Indy en 007 in de hoofdrollen. Enkel als je écht niets anders hebt om naar te kijken.
Confessions of a shopaholic (Vitaya 20.40u) - complete vermangeling van het boek. Niet kijken, het boek lezen!
Bevergem (Canvas 21.15u) - voor al die laatkomers die deze serie nog niet gezien hebben: herkansing.

Donderdag 27/04:
Ted (Q2 20.35u) - nee, gewoon nee.
Salt (Vitaya 20.40u) - thriller die met zichzelf geen weg weet. De lippen van Angelina Jolie waren nooit griezeliger.
Twister (CAZ 20.40u) - koe in windhoos, koe in windhoos!
Jacques Brel: fou de vivre (Canvas 22.05u) - docu over Jacques Brel. Interessante man.

Witches of East End (Vitaya 22.35u) - deze low budget heksenreeks is terug! Eindelijk het tweede seizoen!

Vrijdag 28/04:
Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull (Vier 20.35u) - totaal overbodige vierde film. We wisten ook zonder deze dat Indy oud geworden is...
Der Deutsche Filmpreis 2017 (ZDF 22.50u) - Duits filmgala. Dat wordt opnemen, zo laat.
The Grand Budapest Hotel (VTM 23.30u) - schitterende film van de hand van Wes Anderson, dat derde genie.

Veel kijkplezier!


2 opmerkingen:

  1. Ik heb afgelopen week per ongeluk een keertje naar Shopping Queen gekeken en hoewel ik het eigenlijk een vreselijk programma vond, kon ik toch niet stoppen met kijken :p ik ga The Grand Budapest Hotel opnemen komend weekend, want ik heb die film nog altijd niet gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Shopping Queens is enkel goed voor plaatsvervangende schaamte ;)
      En zeker TGBH opnemen! Zalige film, ik zat luidop te lachen in de filmzaal en dat gebeurt niet veel.

      Verwijderen