vrijdag 20 januari 2017

Kijktips week 21/01-27/01


De afgelopen week heb ik geen topper kunnen ontdekken in het nieuwe tv-aanbod. Er was natuurlijk de nieuwe fictiereeks Amigo's, maar daar moet ik nog een aflevering over broeden om te weten of ik nog verder ga kijken...

Nope, niet overtuigd na 1 aflevering...
Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 21/01:
Gilda (één 15.30u) - hier ben ik heel benieuwd naar, 't is een klassieker, maar die kunnen tegenvallen...
Ruby Sparks (Vitaya 20.25u) - een schrijver bedenkt de ideale vrouw op papier en de volgende dag staat ze voor zijn deur. Kijken naar deze film! Je zal er zeker geen spijt van krijgen.

The pursuit of happyness (Vijf 20.30u) - gebaseerd op ware feiten, maar met zo'n hoge dosis Schmalz dat je de film amper kan uit zitten. Will Smith en zoon Jaden spelen de hoofdrollen. En nee, klein betekent niet cute...
The silence of the lambs (CAZ 20.40u) - de film waarmee het voor mij allemaal begon. Daarna: film, film, film...

Sherlock Holmes: a game of shadows (één 21.10u) - tweede film met Robert Downey Jr. als Holmes. Zoals zo vaak: het mindere broertje.
A beautiful mind (Vitaya 22.25u) - Oscarslokop over een professor met mentale problemen.
Gloria (Canvas 22.50u) - liefde op latere leeftijd. Won prijzen.
Buried (CAZ 22.45u) - haalde mijn top 10: thuis gezien dit jaar. Nog niet gezien? Kijken!

Cabin in the woods (Q2 22.55u) - genietbare horrorfilm van de hand van Joss Whedon (Buffy! Firefly!).
Millennium: mannen die vrouwen haten (NPO3 23.10u) - eerste millenniumfilm en met mijlen voorsprong de beste. Niet voor gevoelige zieltjes.

Maandag 23/01:
Flowers for Algernon (Vitaya 13.55u) - geen idee hoe goed deze film is, maar hij is gebaseerd op een boek dat ik mij vorig jaar aanschafte (en nog niet las). Opnemen geblazen!

Harry Potter and the goblet of fire (Zes 20.35u) - vierde HP-film. Bleekscheet Pattinson doet ook mee.
The drop (Q2 20.40u) - Amerikaans debuut van Mathias Schoenaerts. Spreekt mij niet aan, maar er zijn misschien liefhebbers.

Dinsdag 24/01:
Little women (Zes 20.35u) - de verfilming uit de jaren '90 met Winona Ryder. Best bekijkbaar, maar geef mij maar de versie uit 1949 met June Allyson en Elizabeth Taylor.
Showgirls (CAZ 20.40u) - gaat de geschiedenis in als slechtste film ooit (of één van de...). Kijk en oordeel zelf en betreur daarna die twee uur die je nooit meer terug krijgt...

Woensdag 25/01:
National treasure: book of secrets (Vier 20.35u) - tweede in de reeks en een leuke avonturenfilm.
The librarian: return to king Solomon's mines (Q2 20.40u) - tweede librarian-film, de minste van de drie, maar het blijft bekijkbaar.

Donderdag 26/01:
Brabançonne (Vier 20.35u) - vréselijke Vlaams/Waalse coproductie. Deze film slaat echt nergens op.
Enemy at the gates (CAZ 20.40u) - speelt zich af tijdens de Slag om Stalingrad. Een oorlogsfilm waar ik meer dan één keer naar kan kijken - ze zijn zeldzaam.

Vrijdag 27/01:
The road (Canvas 22.05u) - naar het boek van Cormac McCarthy. Mistroostige film over een vader en zijn jammerend zoontje in een post-apocalyptisch landschap.
The woman in black (CAZ 22.10u) - Daniel Radcliffe in een horrorfilm die ik liever niet in het donker zie.
Moulin Rouge (NPO3 22.15u) - uitbundige musical met Nicole Kidman en Ewan McGregor. Je weet niet waar eerst kijken (en luisteren)!

Black snake moan (Q2 22.35u) - ooit gezien, maar ik herinner er mij niets van. Niet echt memorabel dus...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten