donderdag 5 januari 2017

Kijktip: Passengers


Het jaar was nog geen goeie 5 dagen oud of ik zat alweer in de cinema...

De laatste film die op mijn verlanglijstje stond in 2016 heb ik er uiteindelijk in het nieuwe jaar doorgekregen: Passengers.


Passengers speelt zich af op een ruimteschip dat op weg is naar een nieuwe planeet, Homestead II, die zal gekoloniseerd worden door de 5000 passagiers die nu 120 jaar in een kunstmatige winterslaap gehouden worden.

Maar dan loopt er het een en ander fout en worden een paar mensen wakker als er nog 90 jaar op de teller staat...

Hoofdrollen zijn weggelegd voor Chris Pratt (bekend van Jurassic World en Guardians of the galaxy - gene paniek, ik kan zijn kop ook niet onthouden) en Jennifer Lawrence (moet niet meer voorgesteld worden, dat kind heeft al een Oscar) die het gros van de film met hun tweetjes dragen.

De komische noot is voor Michael Sheen (altijd leuk) die de barman speelt, maar dat is wel een androide. En dat is geen spoiler, dat is al in de trailer te zien.



Spijtig genoeg kan ik niet meer over de plot vertellen, anders geef ik écht te veel weg en iedereen weet hier ondertussen hoe ik zelf over spoilers denk...

Wat ik wel kan doen, is zeggen waar het mij bij momenten aan deed denken, en dat is Cast Away met Tom Hanks. Niet dat ze op een verlaten eiland zitten, maar alleen op een schip waar alle andere mensen slapen, komt wel dicht in de buurt. Chris Pratt laat trouwens in het begin zelfs een even vuile baard groeien, ik hoop dat het niet zijn echte haar was, want daar zou ik niet mee durven buiten komen...

De film bevat daarnaast heel wat mooie plaatjes. Het ruimteschip waar het verhaal zich afspeelt, is een streling voor het oog - zelden zo'n mooi schip gezien. En ook de beelden van de ruimte zijn redelijk spectaculair, waarschijnlijk de hoofdreden dat de film in 3D kan bekeken worden - dat deed ik dus niet.

Jammer van de summiere bespreking, maar ik kan er niet meer over zeggen, buiten dat het een film is die áf is, alles ziet er goed uit, het verhaal klopt (hoewel ik enige bedenkingen heb, maar dat zijn spoilers) en dat ik er van genoten heb!

Een mooie inzet van het nieuwe (film)jaar.


1 opmerking:

  1. Deze film staat zeker nog op mijn lijstje om te kijken, al heb ik tot nu toe erg wisselende recensies gelezen. Gelukkig ben jij over het grootste deel positief :)

    BeantwoordenVerwijderen