vrijdag 23 september 2022

Kijktips week 24/9-30/9

Nog een dikke twee weken en het is filmfestival. Nog een dikke twee weken en het is filmfestival...

'k Zou zeggen dat ik er naar uitkijk.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 24/9:
Interstellar (Play4 20.25u) - ooit gezien in de cinema in Berlijn met wat ongetwijfeld koorts was. Moet ik dus eigenlijk nog eens herbekijken.

Niet schieten (VTM 22.00u) - film over de overval op de Delhaize van Aalst in 1985. Als je naast de vreselijke pruiken kijkt, best een ok film.

Kom hier dat ik u kus (NPO3 22.09u) - verfilming van het boek van Griet Op De Beeck. Is op de Nederlandse tv te zien voor dat bij ons het geval is.
Leftover women (NPO2 23.51u) - docu over ambitieuze jonge vrouwen in China die niet willen trouwen en daarvoor met de nek worden aangekeken.

Zondag 25/9:
Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull (Play6 19.55) - ja, Indy, ge wordt daar te oud voor en de film zelf trekt op niet veel. Enkel Cate Blanchetts baddie is de moeite.
Romancing the stone (VTM4 20.35u) - zo gedateerd als hij groot is, maar wat een leuke film!

Frozen planet II (Canvas 21.10u) - nieuwe docureeks van de BBC over het leven op koude plekken.
Rocky II (Play6 22.15u) - zou ik eigenlijk moeten bekijken, ik vond de eerste echt goed.

Maandag 26/9:
Le grand bain (La Une 20.30u) - leuke Franse komedie over een bende losers die aan schoonzwemmen doet. Oh ja, hun coach wordt gespeeld door Virginie Efira.

Un amour impossible (France3 21.00u) - dé film waardoor ik overtuigd raakte van het acteertalent van Virginie Efira.

Dinsdag 27/9:
The day the earth stood still (VTM3 20.35u) - de niet zo goeie versie van dit verhaal, met Keanu Reeves in de hoofdrol en een heel irritante Jaden Smith als irritant kind.
Uncle Martin (één 20.40u) - Martin Heylen gaat op zoek naar zijn verloren familie in de VS. Bereid je maar voor op sentiment.

Woensdag 28/9:
Logan Lucky (VTM3 20.40u) - nog een best vermakelijke heistfilm. Met Daniel Craig in een zalige rol.

Donderdag 29/9:
Fame (Play5 20.30u) - de remake uit 2009, moet ik niet zien om te weten dat hij inferieur is aan het origineel.

Vrijdag 30/9:
The voice van Vlaanderen (VTM 20.35u) - nieuw seizoen van deze "talentenjacht". Nu twee keer in de week, nl. ook op zondag. Da's te veel commitment...
The revenant (Play4 20.35u) - heb ik juist geteld 15 minuten volgehouden. Niks voor mij.
Billie vs Benjamin (VTM 21.50u) - Streamzadepten konden dit al zien, maar nu mag het plebs meekijken. Tragikomische reeks over linkse trut Billie en rechtse zak Benjamin die verliefd worden. Twee afleveringen na elkaar.

Prisoners (Canvas 22.10u) - thriller met een topcast, maar het is een geeuwfeestje.
Twelve monkeys (VTM4 22.15u) - sf-thriller van Terry Gilliam met Bruce Willis en Brad Pitt. 
Le grand bain (NPO3 22.34u) - wie ondertiteling wil kan hier terecht om deze film te bekijken. Doen.

The bridges of Madison County (één 22.45u) - wordt de hemel in geprezen, maar ik vond er niet veel aan...
Money monster (VTM3 22.45u) - thriller geregisseerd door Jodie Foster. Ze doet er zelf niet in mee.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten