zaterdag 17 september 2022

Kijktips week 17/9-23/9

Zalig toch, die herfst waar we de laatste paar dagen in ondergedompeld worden.

Zolang het niet begint te stortgieten, ben ik gelukkig en voorlopig lijkt het toch zo te blijven. Herfst!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 17/9:
Vlaanderen vakantieland (één 18.40u) - terugkeer van deze reboot van het toeristische magazine van één. Maar ik denk niet dat daar ooit iemand naar kijkt...
The gentlemen (VTM2 20.25u) - een pak bekende acteurs en hit-or-miss Guy Ritchie in de regisseursstoel. Wil ik wel een kans geven.

Flodder 3 (VTM3 20.35u) - ze gaan ze dus allemaal tonen.
Mijn vader is een vliegtuig (NPO3 22.23u) - klinkt als een kinderfilm, maar gaat over een vrouw die op zoek gaat naar haar verleden.

Fisherman's friends (één 22.30u) - grumpy stadmens raakt gecharmeerd door een visserskoor. Niet gezien, maar spreekt me ook niet meteen aan.
Jusqu'à la garde (Canvas 00.05u) - Frans drama over een vechtscheiding waarbij het hoederecht van de zoon centraal staat. Loopt denk ik niet goed af...

Before we die (VTM 00.10u) - eerste seizoen van deze Zweedse misdaadserie. Wel raar: dit werd eerder al op Canvas getoond.

Zondag 18/9:
Indiana Jones and the last crusade
(Play6 19.55u) - leukste Indyfilm omdat Sean Connery er in meedoet als papa Jones.
Rocky (Play6 22.15u) - ik werd hierdoor aangenaam verrast, die Oscars waren dus volledig verdiend. Kijken.

Below the surface (Canvas 23.30u) - herhaling van het tweede seizoen van deze Deense thrillerserie. Zelf nog niks van gezien.
The sinner (VTM3 23.30u) - vierde seizoen van deze ietwat anthologiereeks over moordenaars. Ik zag enkel het eerste seizoen.

Dinsdag 20/9:
Een nacht in het museum (Canvas 21.20u) - Thomas Vanderveken gaat telkens met een gast 's nachts een werk bekijken in het pas gerenoveerde KMSK in Antwerpen.

Woensdag 21/9:
The daughter tree (Canvas 22.45u) - docu over de strijd van een Indiase vroedvrouw tegen abortussen op vrouwelijke foetussen.

Get out (VTM3 23.10u) - zal wel een belangrijke film etc. zijn, maar ik vond er niet veel aan...

Donderdag 22/9:
The golden compass (Play5 20.30u) - eerste poging om deze boekenreeks te verfilmen. De BBC-reeks van enkele jaren geleden is meer dan superieur op dit.
The fault in our stars (VTM3 20.35u) - ik blijf er bij: staan muilen in het Anne Frank huis, dat doe je niet! Rotfilm.

Vrijdag 23/9:
Sherlock Holmes: a game of shadows (Play4 20.30u) - nog eens Guy Ritchie aan het stuur deze week, nu in het vervolg op de vorige Sherlock Holmes met Robert Downey Jr. en Jude Law.
Sauver ou périr (Canvas 22.10u) - een brandweer man raakt ernstig verbrand bij de job en ziet heel zijn leven veranderen.

The green mile (VTM3 22.35u) - eentje uit mijn top 3 van Stephen King verfilmingen. Kijken!

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten