zaterdag 30 april 2022

Kijktips week 30/4-6/5

Ik zal het maar al aankondigen: er komen geen kijktips volgende week (7/5 tot 13/5) en die van de week erna zullen met vertraging komen (als ze al komen...) want dan ben ik op reis!

Dit zou de Provence moeten zijn...
De eerste keer in 4 jaar. Zien of we dat nog aankunnen...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 30/4:
Ocean's twelve (Play5 19.45u) - vervolg op Ocean's eleven en nog steeds een degelijke jolige misdaadfilm.
Venom (VTM2 20.35u) - compleet de bal misslaande Marvelfilm over een "antiheld". Kijk gewoon naar Deadpool dan, je zal een betere avond hebben.
The naked gun (VTM4 20.35u) - mij ziek mee gelachen als kind maar kan nu waarschijnlijk totaal niet meer door de beugel...
Salt (VTM 22.30u) - nogal ongeloofwaardige thriller met Angelina Jolie. Ik zou niet kijken.
What women want (VTM2 22.30u) - romantische komedie waarin Mel Gibson ineens de gedachten van vrouwen kan horen. De film is rommel.
Insyriated (Canvas 22.40u) - gelauwerd Belgische (!) film over de oorlog in Syrië en hoe dat werkt op de gewone burger. Zelf nog niet gezien, maar hij zou indrukwekkend moeten zijn.

Riddick (VTM3 22.40u) - derde en overbodige film over het personage Riddick. Stop gewoon na Pitch black (de eerste).

Zondag 1/5:
Flikken Maastricht (één 20.45u) - veertiende seizoen alweer van deze Nederlandse politieserie. Zelf heb ik daar nog nooit meer dan 10 minuten van gezien.

Maandag 2/5:
Star Trek: Discovery (Play6 20.35u) - derde seizoen van deze moderne Star Trek reeks. We schieten naar een nog verdere toekomst: de 32e eeuw. Ik zag dit al volledig op dvd en 't was de moeite. Drie afleveringen na elkaar.

Dinsdag 3/5:
Sliver (VTM4 20.35u) - onlangs nog Basic instinct op één, nu deze erotische thriller met Sharon Stone op onze tv. Gaan we terug naar de jaren '90?
HPI (La Une 20.35u) - tweede seizoen van deze Franse komische misdaadserie waarvan ik seizoen 1 vorige zomer op NPO (daar Detective HIP getiteld) zag. Ik kijk er naar uit. Twee afleveringen na elkaar. 

Als je eens wist (Canvas 21.20u) - derde seizoen van deze human interest reeks, deze keer over oudermishandeling.

Woensdag 4/5:
Stargate origins: Catherine (Tipik 20.05u) - ik wist niet dat ze een nieuwe Stargatefilm hadden gemaakt! Chance dat we nog onze Franstalige netten hebben in België...

Bake Off Vlaanderen: Moederdagspecial (Play4 20.35u) - drie BV-families bakken dat de stukken er af vliegen. Allemaal voor moederdag.
Suite Française (VTM3 20.40u) - verfilming van het gelijknamige WOII-boek. Met Michelle Williams, Kristin Scott Thomas en onze eigen Moemelmatthias.

Vrijdag 6/5:
A knight's tale (Play4 20.35u) - leuke komische avonturenfilm met de betreurde Heath Ledger in de hoofdrol.

I am legend (Play6 20.35u) - Will Smith loopt met zijn hond door een verlaten post-apocalyptisch New York. Maar wat schurkt er in de schaduwen?

R.I.P.D. (VTM2 20.35u) - verschrikkelijk slechte comicbookverfilming over politieagenten uit het hiernamaals. Wél met Ryan Reynolds (de juiste Ryan), meteen de reden dat ik 'm gezien heb.
L'aile ou la cuisse (één 22.55u) - Franse komedie met Louis de Funès, hier als beoordelaar van restaurants. Wat kan er mis gaan?

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten