zaterdag 12 juni 2021

Kijktips week 12/06-18/06

De tv-droogte is begonnen, want wat kunnen we de komende weken op ons eigen scherm zien? Voetbal, voetbal en nog meer voetbal. En mijn tv speelt dat niet...

Goh ja, tijd om dan wat films te zien (in de cinema!!) en mij te pletter te lezen.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 12/06:
A wrinkle in time (VTM 14.45u) - kwam hier niet in de bioscoopzalen en kreeg ook geen dvd-release. Begrijpelijk want het is een verschrikkelijk Disney-onding gebaseerd op een Amerikaans kinderboek dat wij niet kennen. 
Mad Max: fury road (Play4 20.25u) - ik zat in de cinema te juichen (in stilte he) bij deze film. Toegegeven, 't is niet echt Mad Max, maar eerder een Furiosa (Charlize Theron) film.

Pete's dragon (VTM 20.30u) - liveaction remake van de charmante seventiesfilm. Heb ik gezien, maar ik weet er niks meer van, zo indrukwekkend was het.
27 dresses (VTM2 20.30u) - ik ben absoluut geen fan van Katherine Heigl, maar dit is een best genietbare komedie.
Nocturnal animals (VTM4 20.30u) - krijgt goeie kritieken, maar staat nog onbekeken van een vorige uitzendbeurt op mijn decoder. Misschien eens werk van maken.

Blue Valentine (Canvas 22.15u) - krijgt goeie kritieken, maar ik ga geen 2 uur op Ryan Gosling (de foute Ryan) zitten kijken die iets met Michelle Williams probeert.
Passengers (VTM 22.30u) - best te pruimen sf-film waarin Chris Pratt en Jennifer Lawrence véél te vroeg wakker worden op een hypersleep schip.

Sister act II: back in the habit (VTM2 22.35u) - Whoopi Golberg kruipt terug in nonnenkleren, nu om een klas in de middelbare school een muzieklesje te leren.
L'amant double (NPO2 23.45u) - thriller van François Ozon (al meteen goed in mijn ogen), met twist en turns waar je niet meteen op gerekend had.

Fosse/Verdon (VTM 00.40u) - achtdelige bekroonde minireeks waarin vooral Michelle Williams (daar is ze weer) schittert. Dit is een brokje Hollywoodgeschiedenis. Ook op Disney+ te zien.

Zondag 13/06:
Tien om te zien: de zomer van 199X (VTM 19.55u) - in plaats van een échte Tien om te zien krijgen we hier ouwe BV's die naar ouwe clips kijken en commentaar geven. Zal 1 keer kijken worden.
Aanrijding in Moscou (VTM 21.00u) - één van de meer geslaagde Vlaamse romantische komedies. 

Maandag 14/06:
Silent witness (NPO2 22.20u) - seizoen 23 van deze Britse misdaadreeks. Ik kijk al lang niet meer, maar er zijn misschien fans. Elke weekdag een aflevering.
Beau Séjour (NPO3 22.30u) - voor wie dit op één gemist heeft, zendt NPO3 het tweede seizoen nog eens uit. En dit seizoen heb ik tenminste uitgekeken. Elke weekdag een aflevering.

Dinsdag 15/06:
Top of the lake: China girl (Canvas 22.40u) - herhaling van het tweede seizoen van deze thrillerserie. Voor wie Elisabeth Moss eens aan het werk wil zien in een niet-Handmaid's tale setting. En Nicole Kidman met nog maar eens een gruwelijk pruik. Twee afleveringen na elkaar.

Donderdag 17/06:
Loving (VTM4 20.30u) - film over een gemengd huwelijk in de VS toen dat nog niet wettelijk was. Aanrader.

Vrijdag 18/06:
The beach (VTM2 20.30u) - iconische Leofilm en ik heb hem nog nooit gezien. De drang om hem te bekijken is er ook niet.
Under the Tuscan sun (VTM3 20.30u) - heerlijke feelgoodfilm.

Batman begins (Play4 20.35u) - eerste Nolanbatman en dat zijn goeie films.
La la land (VTM 21.10u) - twee keer Ryan Gosling (de verkeerde Ryan) op een week tijd? Veel te veel en gewoon nee.
Everybody knows (Canvas 21.25u) - Penélope Cruz en Javier Bardem spelen een koppel. Meer weet ik niet van deze film, maar het schijnt een goeie te zijn.

Rocky III (Play4 23.15u) - deze wil ik ook nog proberen. Eens zien of de films rechtblijven (haha).
Wij (NPO3 00.00u) - Vlaamse nogal schandaalfilm. Best het bekijken waard.
Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten