zaterdag 5 juni 2021

Kijktips week 05/06-11/06

Voor ik aan de kijktips begin, twee dingen:

1) de cinema's gaan woensdag terug open!!!! Jammer genoeg moet ik dan werken tot 20.00u, maar donderdag sta ik paraat!

2) sinds gisteren is Raya and the last dragon vrij op Disney+ te bekijken en dat heb ik dan ook al gedaan. Ik had er meer van verwacht...
Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 05/06:
Younger (Play5 17.25u) - herhaling van deze komische reeks waarin een 40-jarige vrouw zich voordoet als 26-jarige. Met alle hilariteit van dien. 4 afleveringen na elkaar.
Schlagercountdown: so wird's bald wieder sein! (ARD 20.15u) - Florian Silbereisen organiseert een Schlagerfeestje en Helene Fischer gaat optreden! Eindelijk nog eens.

Sully (Play4 20.25u) - waargebeurd verhaal met Tom Hanks als de piloot die een vliegtuig in de New Yorkse Hudsonrivier landde.
Fame (Play5 20.25u) - de versie uit 1980, die ook het hardste binnenkomt.
Spider-Man: homecoming (VTM2 20.25u) - eerste Spider-Manfilm met Tom Holland in het plakkerige pak. Was beter dan ik had verwacht.
Torpedo (VTM 20.30u) - Vlaamse duikbootfilm. Wil ik een kans geven.

Saving private Ryan (één 21.30u) - nog steeds niet gezien, en 't zal ook niet voor nu zijn. Ook al met Tom Hanks.
The happening (VTM3 22.20u) - sof van regisseur M. Night Shyamalan. Er zijn deze avond betere dingen op tv.
Money monster (VTM2 22.55u) - Jodie Foster in de regisseursstoel en George Clooney en Julia Roberts in de hoofdrollen. Wil ik zeker een kans geven.

The square (NPO2 23.45u) - wordt al de zoveelste keer uitgezonden, maar staat ook nog steeds onbekeken op mijn decoder van een vorige uitzendbeurt.

Zondag 06/06:
Big hero 6 (VTM3 18.50u) - nogal middelmatige tot slechte Disneyfilm. Geen aanrader dit.
De Pfaffs (VTM 19.45u) - waarom dit nu weer herhaald wordt, is mij een raadsel. Ik heb vroeger niet gekeken en ga dat nu dus ook niet doen. Vanaf maandag wordt dit op VTM2 uitgezonden.
Journey to the center of the earth (Play4 19.55u) - vorige week zonden ze deel 2 uit (begrijpe wie begrijpen kan), nu de eerste film. Ik ga niet kijken, de tweede was mij veel te onnozel.
Max (één 20.00u) - rotslechte film met Jacques Vermeire. Maar ja, die mens is onlangs 70 geworden en dus moeten ze dit nog eens door onze strot rammen.
Mean girls (VTM3 20.40u) - behoorlijk hilarische tienerkomedie met Lindsay Lohan. Een kijkbeurt waard.

Maandag 07/06:
De Columbus (één 20.35u) - herhaling van het vorige seizoen. De zomerdroogte aan nieuwe programma's is daarmee ingezet.

Dinsdag 08/06:
Braveheart (Play4 20.35u) - nog nooit gezien en ik ervaar dat ook niet als een gemis. 

Donderdag 10/06:
The last of the Mohicans (VTM4 20.30u) - Daniel Day-Lewis als geadopteerde Mohikaan. Kon ik als 14-jarige wel smaken.
Prometheus (VTM3 22.30u) - prequel op de Alienfilms en best nog te pruimen als je over bepaalde zaken heen kijkt.

Quiz (VTM 00.05u) - miniserie rond vermeend bedrog in de Britse Who wants to be a millionaire. Nam ik al op van NPO, maar ik moet nog kijken.

Vrijdag 11/06:
Pride and prejudice (VTM3 20.35u) - de versie met Keira Knightley. Not my Darcy and/or Elizabeth!
Mirror mirror (VTM 21.10u) - onnozele filmadaptatie van Sneeuwwitje met Julia Roberts als boze koningin. En ook de wenkbrauwen van Lily Collins.
Detective HIP (NPO3 22.15u) - Franse komische detectivereeks over een kuisvrouw met IQ 160 die de politie helpt om zaken op te lossen.

A quiet place (VTM3 22.55u) - sfeervolle horrorfilm. Het vervolg komt nog deze maand in de cinemazalen.
Rocky II (Play4 23.15u) - tweede Rockyfilm en die ga ik een kans geven, de eerste beviel mij redelijk goed.
Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten