zaterdag 1 mei 2021

Kijktips week 01/05-07/05

Voor ik aan mijn televisiekijktips begin, toch nog eventjes reclame maken voor Disney+, want daar valt sinds gisteren (vrijdag 30/04) de film Nomadland te bekijken. Gratis ende voor niks als je een abonnement hebt op deze streamingdienst.

En ik kan alleen maar zeggen: doen!! Deze film heeft zijn Best Picture Oscar dubbel en dik verdiend. Je moest al aan het kijken zijn...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 01/05:
The jewel of the Nile (VTM 15.00u) - vervolg op Romancing the stone. Iets minder memorabel, maar nog steeds Kathleen Turner in her prime.
Vlaanderen Vakantieland (één 18.40u) - dit iconische reisprogramma is terug. Vooral omdat we deze zomer nog steeds niet zullen kunnen/mogen uitzwermen naar het buitenland - denk ik dan.
Rampage (Play4 20.25u) - compleet onnozele film met Dwayne Johnson over enkele gevaarlijke dieren die reuzengroot worden. Echt, stomme film, maar ik heb er mij mee geamuseerd.

Des (Canvas 20.35u) - een tijd geleden nog te zien op NPO, nu op Canvas. Beklemmende miniserie over een Britse seriemoordenaar. David Tennant is subliem, zoals altijd. Twee afleveringen na elkaar.

World war Z (VTM 22.00u) - best genietbare zombiefilm (de snelle versie, dus megadodelijk) met Brad Pitt in één van zijn Messiasrollen.

Der Staat gegen Fritz Bauer (NPO2 23.55u) - staat nog onbekeken van een vorige uitzendbeurt op mijn decoder. Gebaseerd op waargebeurde feiten.

Zondag 02/05:
The curious case of Benjamin Button (Play6 19.55u) - wordt dit Brad Pitt-week op tv? We zullen zien.

Château Planckaert (één 20.00u) - terugkeer van dit realityprogramma rond de familie Planckaert. Ik ga niet kijken aangezien ik al agressief word van hoe ze praten...
Ant-Man (VTM3 20.40u) - ik kan denk ik al niet meer op 1 hand tellen hoeveel keer deze film de laatste tijd op tv was... Maar het is een goeie Marvel, dus kijken indien nog niet gezien.

Dinsdag 04/05:
Lady Bouwers (VTM2 21.40u) - na de Lady Truckers, nu de vrouwen die werken in de bouw, en dat zijn er naar 't schijnt héél weinig...

Woensdag 05/05:
Buurman, wat doet u nu? (één 20.35u) - Cath Luyten gaat weer op bezoek bij BV's en ja, ik zeg BV's want ze moest in België blijven nu.
Kate & Leopold (Play7 20.35u) - mijn ultieme zwijmelarij. Hugh Jackmans Leopold? Any day.

It's a sin (Canvas 22.10u) - gelauwerde Britse miniserie rond het uitbreken van de AIDScrisis in de jaren '80. Ik zag al de eerste afleveringen op Auvio (de Waalse VRTnu) en 't is echt goed.

Donderdag 06/05:
Whiskey Tango Foxtrot (VTM3 20.40u) - oorlogskomedie waarin Tina Feys personage als reporter naar Afghanistan gaat. De trailer leek me leuk, ik vrees voor de film zelf.

De kinderen van Ruinerwold (Canvas 22.55u) - Nederlandse docureeks over dat gezin dat afgesloten van de wereld leefde. Hallucinant met momenten (ik zag dit al op NPO).

Vrijdag 07/05:
Victoria (één 15.00u) - herhaling van het derde seizoen van deze Britse royalreeks. En deze reeks vind ik wel heel goed (in tegenstelling tot The crown - don't shoot me).

The horse whisperer (Play5 20.35u) - film waarin de wereld mocht kennismaken met Scarlett Johansson. Dat Kristin Scott Thomas haar moeder speelt, is natuurlijk mooi meegenomen.
Killer in law (VTM3 20.40u) - ongetwijfeld een draak van een film, maar 't is al jaren geleden dat ik Nana Visitor (Kira Nerys uit Star Trek: Deep Space Nine) nog eens ergens in bezig zag. Dus ik neem het risico.

Duelles (Canvas 21.20u) - Franse film met o.a. Veerle Baetens. Heel mooi gemaakt, maar saai mannekes, saai.
Flightplan (VTM3 22.30u) - Jodie Foster raakt haar dochter kwijt op een vliegtuig (hoe??) en moet haar terug zien te vinden. 't Is met Jodie Foster, mensen, genoeg reden om te kijken.

The great train robbery (VTM4 23.05u) - avonturenfilm uit 1978 met Sean Connery. Staat nog onbekeken van een vorige uitzendbeurt op mijn decoder.
Dead again (één 23.20u) - compleet onderschatte thriller met Emma Thompson en Kenneth Branagh in een dubbele hoofdrol. Kijken! 

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten