zaterdag 22 mei 2021

Kijktips week 22/05-28/05

Met de Songfestival Top 40 van Radio 2 op de achtergrond wordt dit bericht geschreven. Want ja, mensen, vanavond is het zo ver: de finale van het Eurovisiesongfestival!

En ik ga kijken tot een kot in de nacht want het gaat zeker weer tot 1.00u duren.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 22/05:
Stick it (VTM 14.45u) - wat gymnastiekfilms betreft (niet dat ik er buiten deze al gezien heb) is dit wel een toppertje.

Doctor Strange (VTM2 20.25u) - Benedict Cumberbatch als de Marvel tovenaar-magiër Dr. Strange. Geen slechte film.

Eurovisiesongfestival (één/NPO1/BBC1 21.00u) - finale van het ESC van dit jaar. Ik ga kijken op BBC1 met Graham Norton, de béste songfestivalcommentator ooit.

Una mujer fantastica (Canvas 21.55u) - een transgender hoofdpersonage dat ook nog eens gespeeld wordt door een transgender actrice, het was een mijlpaal. Maar de film zelf vond ik maar zo-zo.
Toni Erdmann (NPO2 23.45u) - meer dan twee uur een ambetante vader die zijn dochter de duvel aandoet. Nee, ik vond dit maar niks...

Zondag 23/05:
Captain America: the first avenger (VTM3 20.40u) - toch wel één van mijn favoriete Marvelfilms dit.

Elle (NPO3 22.35u) - thriller van Paul Verhoeven waarin Isabelle Huppert de pannen van het dak speelt.

A fish called Wanda (NPO2 22.50u) - Britse komedie waarin vooral de dood van verschillende hondjes memorabel (én grappig) is.

Dinsdag 25/05:
Murdoch Mysteries (één 15.15u) - zat ik te wachten op het nieuwe seizoen, zenden ze het achtste opnieuw uit... Ik wil seizoen 11!! Afleveringen op maandag, dinsdag en vrijdag - als er geen sport is.

All cats are grey in the dark (NPO2 23.25u) - korte docu over de Zwitserse "kattenman" Christian Amann en zijn twee katten. Hoe meer katten op tv, hoe beter.

Woensdag 26/05:
Close up: Leonardo DiCaprio: Hollywood's golden boy (NPO2 23.10u) - docu over Leo, kan alleen maar interessant zijn.

Donderdag 27/05:
The great British bake off (NPO1 21.35u) - elfde seizoen van dit heerlijke Britse bakprogramma.

Vrijdag 28/05:
The sisterhood of the traveling pants (Play5 20.35u) - leuke tienerfilm over vier vriendinnen die een jeansbroek delen.
Se7en (Play6 20.35u) - nu had ik gedacht dat ze Blade trinity zouden spelen, maar niet dus. Se7en is anders ook wel dik in orde.

Splash (VTM4 20.40u) - Daryl Hannah als zeemeermin die op het pad van Tom Hanks komt. Eighties romantiek.
Midnight in Paris (Canvas 21.20u) - Woody Allen is een beetje een no-go tegenwoordig, maar 't is wel een goeie film...

Swiss army man (VTM4 22.40u) - Harry Potter is het lijk waar een hele film mee gesleurd wordt. Grappiger en ja, ook romantischer, dan je denkt. Aanrader.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten