zaterdag 29 mei 2021

Kijktips week 29/05-04/06

Vanaf maandag start de Crime wave op Play6, wat wil zeggen dat we overdonderd zullen worden met crimeseries en -films in de zomermaanden. En wat komt ons met zijn 18e seizoen dagelijks vermaken op Play6? Law & order: special victims unit!

Dit monument van een politieserie volg ik al jaren (seizoen 22 heeft zijn laatste aflevering deze week in de VS) en het is telkens afwachten tot wanneer ze - eindelijk - het volgende seizoen bij ons gaan uitzenden en of ze dat dan ook effectief zullen doen. Ik leef dus op hoop...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 29/05:
Journey 2: the mysterious island (Play4 20.25u) - de laatste tijd heb ik vooral zin in domme actie/avonturenfilms. Hopelijk kan deze mij bekoren.
Titanic (VTM2 20.25u) - wie dit nog nooit gezien heeft, mag onder een steen gaan kruipen van schaamte.

Baby driver (VTM3 20.25u) - schijnt best een ok film te zijn met vooral een kekke soundtrack. Ik heb hem nog niet gezien...
Rien à déclarer (één 21.25u) - onnozele Frans-Belgische film over douanebeambten. Hield ik maar 15 minuten vol voor ik het kotsbeu was.
Book club (NPO1 22.00u) - film over een bejaardenboekenclub. Zag ik nog niet maar is naar 't schijnt echt slecht...
28 days later (VTM3 22.35u) - degelijke zombiefilm waarin we voor het eerst met de snelle variant geconfronteerd werden (of ik toch).

Lost in translation (Canvas 23.20u) - prachtige tragikomedie over eenzaamheid in het buitenland. Scarlett Johansson en Bill Murray schitteren.

Dennis van Rita (VTM 00.00u) - moemelmatthias voor hij echt bekend was. Maar 't is vooral de aartslelijke pruik van Els Dottermans die met alle aandacht gaat lopen hier.

Zondag 30/05:
Contagion (Play6 19.55u) - de wereld wordt overspoeld door een dodelijk virus, waar hebben we dat nog gehoord?
Jacques 70 (één 20.45u) - één kon natuurlijk ook niet achterblijven met een hommage aan Jacques Vermeire die 70 werd.
Cocktail (Play6 21.55u) - Tom Cruise toen hij nog te verdragen (en redelijk normaal) was.
The Shawshank redemption (Play4 22.10u) - deze film wordt alle zoveel maanden wel eens gedraaid. En dat op zowat alle zenders. Ook hier: wie dit nog niet gezien heeft...

The curious case of Benjamin Button (Play6 23.50u) - hoeveel keer hebben ze die film niet gespeeld de afgelopen weken? 

Maandag 31/05:
Law & order: special victims unit (Play6 18.55u) - 18e seizoen van deze puike politieserie. Elke weekdag een aflevering (hopelijk).

Blue bloods (Play6 20.35u) - 8ste seizoen van deze misdaadreeks, 2 afleveringen na elkaar. Ik heb hier nog niets van gezien.
Boer zkt vrouw (VTM 20.40u) - voor wie het interesseert (mij niet): de oproepaflevering voor het volgende seizoen van Boer zkt vrouw.
Match van de waarheid (Play4 21.15u) - voor wie het interesseert (mij niet): voetbalquiz ter voorbereiding op het EK voetbal straks.
Scorpion (Play6 22.25u) - herhaling van het eerste seizoen van deze misdaadserie die ik na enkele afleveringen links liet liggen. Elke weekdag een aflevering.

Dinsdag 01/06:
Friends: the reunion (Play4 20.35u) - special rond de serie Friends - nee, geen nieuwe aflevering - waarin de acteurs herinneringen ophalen. Is verschrikkelijk naar het schijnt. Maar kijken ga ik toch.

Woensdag 02/06:
The investigation (Canvas 22.15u) - Scandinavische misdaadserie rond de waargebeurde duikbootmoord. Twee afleveringen na elkaar. Ik ga niet kijken.

Donderdag 03/06:
Criminal confessions (Play6 20.35u) - misdaadrealityreeks die politie volgt bij bepaalde zaken, met inkijk in de verhoorkamers. Twee afleveringen na elkaar. Ik ga niet kijken.
The resident (VTM2 20.40u) - vierde seizoen van deze ziekenhuisserie. Twee afleveringen na elkaar. Ik heb hier nog niets van gezien.
Stumptown (VTM2 22.15u) - nieuwe detectivereeks met Cobie Smulders (!!). Ga ik zeker eens bekijken. Vrijdag wordt alvast de tweede aflevering uitgezonden.

Vrijdag 04/06:
Vera (één 20.35u) - seizoen 9 van deze Britse detectiveserie. En ook hier: ik heb er nog niets van gezien.
The girl on the train (Play5 20.35u) - aan het boek heb ik mij geërgerd. Kan mij niet inbeelden dat de film anders zou zijn...
The bay (NPO2 20.35u) - tweede seizoen van deze Britse politieserie. Ik heb hier nog niets van gezien.
The heat (VTM 20.40u) - Sandra Bullock en Melissa McCarthy in een onnozele copbudy film. Maar ik vond hem eigenlijk nog leuk.
Chocolat (Canvas 21.20u) - nee, niet dat onding met Johnny Depp, maar een biografisch drama met Omar Sy. Staat nog onbekeken op mijn decoder van een vorige uitzendbeurt.
The Sapphires (één 22.40u) - leuke biopic over het Australische antwoord op The Supremes. Kijken mensen!

Rocky (Play4 22.45u) - met een beetje chance kan ik nu de hele Rockycyclus zien. Deze eerste was alvast een aanrader!

My cousin Rachel (VTM3 23.50u) - Rachel Weisz speelt de mysterieuze Rachel in deze verfilming van een boek van Rebecca du Maurier. Aanrader van de week!

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten