zaterdag 15 mei 2021

Kijktips week 15/5-21/5

Ah, 't is weer die tijd van het jaar waarin we ons mogen verheugen op liedjes in slecht Engels, die meer wel dan niet vals gezongen worden en met een puntentelling waar politieke voorkeuren meer dan duidelijk naar voren treden. Jawel mensen, we dompelen ons terug een weekje onder in het Eurovisiesongfestival!

En voor wie het nog niet wist: 't is poging 2 voor de Nederlandse televisie want vorig jaar ging het festival niet door wegens welbekende redenen. Rotterdam calling!

Mijn kijktips voor de komende week:

Zaterdag 15/05:
Fresh of the boat (VTM 14.10u) - zesde en laatste seizoen van deze komische serie rond een Chinees-Amerikaans gezin. 
Fantastic beasts and where to find them (Play4 20.25u) - deze eerste film vond ik nog best te pruimen, de tweede trok op niks en gaan we ooit die derde te zien krijgen?
Logan (VTM3 20.25u) - de beste Wolverinefilm die er te zien is. Kijken!

Jumanji: welcome to the jungle (VTM 20.30u) - nooit gedacht dat ik de reboot van Jumanji zo leuk zou vinden, maar 't is een feit.

Eurovision Song Contest: the story of Fire Saga (één 21.20u) - dé hit op Netflix vorig jaar (of alvast voor mij) en bij één lazen ze mijn gedachten want ik wou de film nog eens bekijken voor het eigenlijke festival. Aanrader!

Songfestival top 50 muziekcafé (NPO1 21.30u) - top 50 van het songfestival met ook nog een spelelement er rond verweven, ik ben benieuwd.
Carmen y Lola (Canvas 22.00u) - Carmen, Romameisje in Madrid, leert de losbandige Lola kennen en ze worden verliefd.
The angels's share (NPO2 23.40u) - Britse tragikomedie rond whiskyfraude. Ik weet het, het klinkt niet bijster interessant...

Zondag 16/05:
Hancock (VTM3 20.40u) - Will Smith is als een leegloper van een superheld. Het werkt.

Maandag 17/05:
Op weg naar het songfestival (NPO3 19.25u) - bekende Nederlanders blikken terug naar iconische momenten op het songfestival. Elke dag een aflevering.

Systemsprenger (ZDF 20.15u) - wie het Duits machtig is, moet hier echt naar kijken. Favoriet van op het Filmfestival 2019. Kreeg amper een release in de bioscopen (wegens...) en er is nog geen dvd van. Kijktip van de week!

Lara Croft: tomb raider (VTM3 22.40u) - ja, 't is Angelina Jolie, maar hier speelt ze met verve een computerspelletjeheldin.

Dinsdag 18/05:
The road to Rotterdam (één 20.35u) - docu'tje over hoe Hooverphonic zich voorbereid heeft op het Eurovisiesongfestival.

Eurovisiesongfestival (één/NPO1 21.00u) - eerste halve finale waarin Hooverphonic zich zal moeten bewijzen om in de finale van zaterdag te geraken. Ik ga meer dan waarschijnlijk op NPO kijken - geen Peter Van de Veire daar die de boel afkraakt.

Twelve monkeys (VTM3 22.50u) - Terry Gilliam trakteert ons op een dystopische film waarin de mensheid zo goed als uitgeroeid is.

Woensdag 19/05:
Het grote songfestivalfeest (NPO3 21.20u) - in Nederland zijn ze een pak songfestivalgekker dan bij ons want daar wordt ook jaarlijks een concert met oude deelnemers etc. georganiseerd. Dit is - natuurlijk - een herhaling van een vroegere editie.

Close up - Jodie Foster: Hollywood survivor (NPO2 23.10u) - documentaire over Jodie Foster en haar carrière. Sowieso must see!

Donderdag 20/05:
Songfestival Ahoy
! (één 20.35u) - BV's keken naar en geven commentaar op de eerste halve finale. Ik doe dat ook, maar op facebook...

Eurovisiesongfestival: de voorbeschouwing (NPO1 20.35u) - de titel zegt eigenlijk alles.

Eurovisiesongfestival (één/NPO1 21.00u) - tweede halve finale maar ik kan niet kijken wegens andere plannen (stom, stom, stom...).

Vrijdag 21/05:
Blade 2 (Play6 20.35u) - gisteren zag ik de eerste Bladefilm en kon hem opnieuw smaken. Ik ga dus ook voor deel 2.

Operatie Songfestival (NPO2 20.35u) - docu over hoe het songfestival in Rotterdam wordt georganiseerd.

Call me by your name (Canvas 21.20u) - dit werd aangekondigd als de meest romantische film van zomer 2017. Wat kregen we in werkelijkheid? Twee eikels die elkaar de duvel aandoen.
Basic instinct (één 23.40u) - iconische nineties thriller waarvoor Paul Verhoeven onlangs door Sharon Stone op de vingers getikt werd.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten