zaterdag 7 september 2019

Kijktips week 07/09-13/09


Het is nog steeds september en er worden nog steeds nieuwe programma's op ons losgelaten. Van de programma's van de afgelopen week zijn dit degene waar ik naar ga blijven kijken (voorlopig):

Zo man, zo vrouw (klassieker!)
Geub (werkte niet op de zenuwen)
Bake off Vlaanderen (kan ik niet aan doen)
Beste kijkers (vind ik nog steeds hilarisch - met momenten)
Weg van het meesterwerk (beetje cultuur, maar interessant gebracht)

Callboys (was nog niet dat, maar zal beteren hebben ze beloofd)

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 7/9:
Harry Potter and the deathly hallows. Part 1 (Vier 20.25u) - HP7
Legends of the fall (Vitaya 20.25u) - wie nog eens wil smachten naar een langharige Brad Pitt, is hier aan het juiste adres.
Jurassic world (één 21.20u) - en ze gaan er toch mee door! Deze reboot is best bekijkbaar.

Requiem for a dream (Canvas 22.40u) - Darren Aronofsky's neerdaling in de hel die drugs heet. Aanrader.

De dirigent (NPO2 22.40u) - Nederlands meisje wil dirigent worden in de jaren '20. Naar een waargebeurd verhaal. Ik ben benieuwd.

Transcendence (VTM 23.35u) - Johnny Depp als een wetenschapper wiens bewustzijn in een computer wordt geladen. En hij hongert naar macht.

Zondag 8/9:
Moana (VTM 17.10u) - tv-première van deze Disneyfilm die eigenlijk bij ons Vaiana heet. Jammer van de Vlaamse versie (Laura Tesoro???). Beetje Frozen op Hawaii.
Donderen in Keulen (één 20.00u) - nieuwe quiz met Sven de Leijer als quizmaster. Na het voorproefje in Vandaag, niet iets om 2x te bekijken vrees ik.
Pirates of the Caribbean: dead man's chest (VTM 20.35u) - we zitten er dus aan vast voor de komende weken...
The planets (Canvas 20.55u) - BBC-reeks over ons zonnestelsel. Ziet er veelbelovend uit.

Grenslanders (één 21.00u) - hier zag ik al 4 afleveringen van op NPO. Het is best de moeite van het kijken waard.

The silence of the lambs (Vier 22.20u) - mijn favoriete film aller tijden. Maar ik moet er écht nog eens naar kijken...

Maandag 9/9:
The last sharknado: it's about time (Zes 20.35u) - hier kijk ik al de hele zomer naar uit!

The fly (CAZ 20.40u) - horrorklassieker over een wetenschapper die per ongeluk langzaam in een vlieg verandert. De moeite!

Dinsdag 10/9:
Lucy (Q2 20.35u) - Scarlett Johansson krijgt een zak drugs in haar buik die begint te lekken en ze gaat 100% van haar hersenen gebruiken. Klinkt erger dan het is. Ik genoot van de film.

Cast away (CAZ 20.40u) - Tom Hanks op een onbewoond eiland. Wilson!
Louis Theroux: surviving America's most hated family (Canvas 21.20u) - derde bezoek van Theroux aan de Westboro Baptist Church. Die mensen zijn niet te vatten...

Harry Potter and the deathly hallows. Part 1 (Zes 22.55u) - gemist zaterdag op Vier? Herkansing op Zes.

Woensdag 11/9:
Indiana Jones and the temple of doom (Zes 20.35u) - ik blijf er bij, die film was ver elk weekend op tv toen ik jong was...

Donderdag 12/9:
Life (Q2 20.35u) - een soort Alien light film met Ryan Reynolds (spoiler: hij is de eerste die er aan gaat) en Jake Gyllenhaal. Ik vond het maar niks.
Before I go to sleep (Vitaya 20.40u) - gebaseerd op een ok boek, maar de film ging bij ons direct naar dvd. Zegt al genoeg over de kwaliteit. Maar: Colin Firth!!

Vrijdag 13/9:
Big Hero 6 (Q2 18.45u) - Disneyfilm en niet meteen een van de beste.
Fifty shades of Grey (Q2 20.35u) - gaan ze ons daar nu de komende weken mee vervelen?
The square (Canvas 21.20u) - werd veel spel van gemaakt toen hij uitkwam, maar ik voel me niet meteen aangesproken om te kijken (ik word al mottig van de poster alleen).

The Shawshank redemption (VTM 23.35u) - zeg nu nog eens dat Stephen King niet kan schrijven! En dat zijn boeken altijd (meestal toch) slecht verfilmd worden. Dit is een meesterwerk.

Aanrader van de week! (cliché, ik weet het)

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten